Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Poděkování

(Jirka Polak, 20. 3. 2015 19:45)

Chtěl bych poděkovat holkám, které něco na rozdíl od různých kecalů, kteří nevědí jaké tlaky přicházejí z MZ A GZ něco záslužného dělají. Tihle kecalové si nevidí ani na špičku nosu a proto chci poděkovat Martině Kosové, Janě Voráčkové za SN a Míše Olbertové za veb. A chovatelé ČMB si hold musí udělat pořádek ve svém svazu, ale bez os . přístupu to nejde

Re: Poděkování

(linda, 21. 3. 2015 8:34)

Přidávám se k poděkování a souhlasím s tímto příspěvkem.
Přijde mi sprosté tady štěkat zrovna po těch, co se snaží uklidit ten letitý bordel/nicnedělání v SN, ikdyž na něm žádnou vinu nemají. Belgici, norici - rovnejte si svoje funkcionáře.

Re: Re: Poděkování

(Míra, 21. 3. 2015 9:27)

Nikoho nechci rovnat, chci se tady bavit o koních, jejich chovu, ne o lidech, které navíc ani neznám.Zatím marně.....

Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 21. 3. 2015 11:08)

K diskuzi přes obrazovku se nedá nikdo donutit. Nezbývá, než ty, co znají odpovědi na vaše otázky "odchytit" na nějaké akci a zeptat se přímo. Nebo na Valné hromadě určitě bude prostor pro otázky.

Re: Re: Re: Poděkování

(Míra, 22. 3. 2015 7:13)

Takže tady ta Diskusní stránka je k čemu? Odpovím si tedy sám. Jedna valná hromada a hotovo,aby se na ní vše projednalo musela by být do rána. Tak takový systém není k ničemu. Uhánět někoho jsem zkoušel, marně.To raději budu čas trávit u koní,nebo "studiem" odborné literatury,než tady. Ať se ale potom nikdo nediví, že sem lidi tahají poláky atd. . Nebo otrávený, pasivní chovatel je asi vyhovující?

Re: Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 22. 3. 2015 8:33)

Míro, ale Jindřiška sem vkládala odkaz na Setkání v Třebechovicích, kde budou odborníky na tu problematiku zodpovězeny otázky, které tady padly. Jsou tam 2 jména přednášejících - jestli jste se nemohl zúčastnit, asi nebude problém zjistit maily ( p. Kosová ho má v kontaktu jako člen RPK SN) a napsat přímo jim.
Řešil jste přeliv N hřebců do SN - já jsem sem dávala odkaz na dokument ASCHK, jaká jména jsou pod tím podepsána - někteří jsou v RPK norika dosud. Myslím že konkrétní dotaz na konkrétního člověka na Valné hromadě nikoho extra nezabaví. Vloni si žádné množství otázek z řad chovatelů, které by VH protahovaly nevybavuji.

Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(Míra, 22. 3. 2015 9:17)

Děkuji Lindo, já vím, ale ten dokument, jsem na tom odkazu tenkrát nenašel.Neva, uvidíme co bude dál....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 22. 3. 2015 9:31)

Tak tady to máte celé přetažené z toho odkazu :-)

Zápis z jednání RPK chladnokrevných plemen, konaného dne 25.8.2005 ve Slatiňanech

Přítomni: Ing. Josef Cerman, Petr Novák, Jan Blizňák, Vojtěch Raška, Jan Petrtýl, Jiří Zasadil, Ing. Tomáš Calta, Stanislav Rek, Vladimír Hrnčíř, Ing. Otakar Vondrouš, Tomáš Janda, Antonín Konečný, Blahoslav Políček, Ing. Radko Novotný, Josef Iš, Josef Svoboda, Jan Malát
Hosté: Ing. Věra Mátlová, Ing. Josef Volenec

Zkoušky výkonnosti hřebců
Dle schválené metodiky a závěru z minulého jednání RPK byla zvolena komise pro 60ti denní test chladnokrevných hřebců na Klokočově.
Ing. Josef Cerman – předseda
Josef Iš, Josef Anderle, Stanislav Rek, Vojtěch Raška
Náhradníci: Petr Novák, Tomáš Janda

1. předvýběry do testu proběhnou při závěrečných zkouškách a naskladnění v testačních odchovnách, a to:
4.10. ve Velké n. Veličkou
8.10. v Proseči p. Křemešníkem – Ing. J. Šilha, J. Blizňák, S. Rek
9.10. v Janovicích-Dvorkách – komise Ing. O. Vondrouš, S. Rek, V. Bohdaský

předvýběr pak před zahájením vlastního testu dne 10.10. od 10.00

Školení posuzovatelů
Proběhne ve dnech 30.9. – 1.10. 2005
11.00 zahájení na Hřebčíně Jeníkov (N a SN), následně přesun do Dolní Brusnice, kde bude zajištěn nocleh a prostor pro zhodnocení. 1.10. zahájení opět v 11.00 v Janovicích-Dvorkách (ČMB).
Pozváni budou inspektoři, RPK, posuzovatelé + aspiranti na posuzovatele.

Metodika GZ, vyhláška ke GZ
Ing. Mátlová – nutné připravit metodiku a vyhlášku ke GZ (viz příloha)
Diskuse na téma podílu PG resp. procento krve do 3. generace – podmínka pro zařazení do GZ viz vyhláška. Vysvětlení – kůň zařazený do GZ může mít ve 3. generaci max. 1 předka jiného plemene. Z hlediska možného čerpání dotací je důležité vyjmenovat do Metodiky veškeré činnosti plánované v rámci GZ chladnokrevných plemen (viz návrh J. Svobody).
Veškeré návrhy budou dále projednány na úrovni Uznaných chovatelských sdružení jednotlivých plemen koní zařazených do GZ.

Návrh změny Řádů PK
Ing. Volenec předložil všem přítomným návrh změn. Návrh byl pro nedostatek času projednán jen částečně a bude dopracován na následujícím zasedání RPK.

Zařazení do PK a GZ
RPK schvaluje zařazení následujících klisen a hřebců do PK a GZ
55/771 Béva, 44/645 Kamila a 44/623 Sendy GZ ČMB
67/247 Naďa a 64/223 Hana PK SN a GZ SN
55/585 Arka a 55/979 Azíra GZ ČMB
2415 Hugo GZ SN
2345 Milbach a 2844 Bret GZ ČMB
klisny po ZV v roce 2004
čmb: 54/531 Mocná, 53871 Svata, 40/365 Jara, 59/721 Bára, 46/432 Marina, 55/96 Šáza, 55/89 Ariana Navara, 44/713 Sunny, 44/15 Milli, 55/98 Majka, 49/576 Dorina, 55/92 Hilda, 60/287 Arisa, 59/727 Anka, 53/326 Korina, 55/70 Kamila, 55/69 Inka, 68/709 Mikeška, 56/302 Tereza, 49/581 Lanta
sn: 68/553 Šárka, 46/440 Sympatie, 67/618 Jiskra, 69/701 Hilery, 69/708 Hlubina, 72/498 Marika, 69/687 Najda, 69/688 Arleta, 69/690 Agáta, 69/699 Vinnie, 69/700 Hejdy, 69/707 Nera

6. Přeřazení hřebců
RPK SN schválila následujícím hřebcům plemennou příslušnost SN:
2190 Fuad z Netolic – 10, 2191 Fuad z Netolic – 11, 2189 Fuad z Netolic – 9, 2928 Funol, 2720 Gobrýk, 2375 Godolfin, 303 Gofun, 2074 Goric, 2414 Hegar – 1, 280 Hubar, 2061 Hubír, 2276 Hubír – 10, 2296 Hubír – 13, 2094 Hubír – 3, 2446 Huneg, 2569 Kosťa – 2, 2476 Malgot, 2533 Malne, 1874 Nero ze Žitné – 2, 2932 Neugal, 2538 Neugos, 2009 Neugot – 2, 2357 Neugot I – 1, 1101 Neugot z Lán – 3, 2131 Neugot z Lán – 5, 2240 Neugot z Netolic – 4, 2901 Neumur – 2, 2846 Neuron, 2639 Ramgoš, 2686 Rytíř, 1980 Streiter z Lán – 5.

Zapsal: Políček

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(Míra, 22. 3. 2015 21:47)

Děkuji mnohokrát Lindo. Zkopírováno :-)

Re: Re: Re: Re: Poděkování

(Alois, 10. 4. 2015 8:07)

Dobrý den,tak jsem pročítal po delší době příspěvky a musím odpovědět jenom Vám pane Míro.Zcela souhlasím s Vaším názorem,že tato diskuze je vlastně o ničem.Jedná se jen o diskuzi dvou skupin a to na jedné straně lidí kolem p.Svobodové a na straně druhé nespokojených chovatelů.Je jasné,že se nic nedozvíte,protože Váš názor nebude nikdo respektovat,skupina ad 1 má vždy pravdu a oni to dělají nejlépe (aspoň si to myslí a nikdo je o ničem nepřesvědčí),když např. je problém s odbytem koní (a to nejen chladnokrevných)tak oni mají stále těch koní málo,když někdo napíše připomínku k ŘPK tak se nikdo nevyjádří,ale těchto věcí je více.Nějaké "odchytávání"jak píše paní Linda je směšné.To jaký je zájem o celkové dění je vidět na ůčasti na VH svazu ( 31 přítomných,na VH Čmbk 36 a to nemluvím o tom kolik tam bylo majitelů koní).Musíme se smířit hold s tím co nám chovatelům zase vymyslí,já jen doufám,že to nebude tak hrozné.Je vidět,že chov koní je jen dobrý byznys pro ASCHK a pár lidí kolem.Plně s Váma souhlasím,že je třeba zrušit všechny dotace a nastolit podmínky pro všechny chovatele chl.koní stejné.Též máte pravdu,že pasivní a otrávení chovatelé jim vyhovují.Jediné pozitivum vidím v tom,že tolik opěvovaná členka RPK přiznala ve svém příspěvku ze dne 19.3.,že to nedělá pro koně.Závěrem si myslím,že je třeba chovat dle svého uvážení a svého nejlepšího rozumu a nechat ty "profi" chovatelé ať si píšou a vymýšlejí co chtějí,musí si uvědomit ,že na prvním místě jsou chovatelé koní a bez nich to nepůjde a můžou vymýšlet cokoliv.Myslím,že toto je můj poslední příspěvek a jdu se radši věnovat svým koním,diskuze na těchto stránkách je ztráta času.Přeji hodně chovatelských ůspěchů.

Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 10. 4. 2015 9:00)

"když někdo napíše připomínku k ŘPK tak se nikdo nevyjádří,ale těchto věcí je více.Nějaké "odchytávání"jak píše paní Linda je směšné."
Aloisi,směrem ke mně píšete nesmysly.
Mírovi jsem to tu - přeřazení hřebců do SN - celé dala a je u toho i jmenný seznam členů RPK, co u toho tehdy byli. Netvrďte mi, že na VH nebylo dost těch pánů, v zápise jmenovaných. Upravujete si skutečnosti, jak se vám hodí. A - pokud je něco špatně prodejné, je samozřejmě nejsnazší házet vinu na vše okolo, než si přiznat třeba to - že co nabízím, málo prezentuju nebo špatně ( neví se o mně), nebo to není nic, co by ostatní zaujalo v konkurenci jiného a koupí jinde. Nebo chci moc peněz za málo muziky.
Jako CO čekáte, že pro vás Svaz udělá za 350 Kč členského příspěvku? Dovede kupce až na dvůr?
Ad ŘPK - je tu jasně napsáno, kam máte posílat připomínky: http://www.schchk.cz/clanky/pripominky-k-radu-pk-sn-a-n/

Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 10. 4. 2015 9:50)

Jo, a jinak co přijde směšné mně: potřeba "noriků" stále využívat a zařazovat mezi své plemeníky i SN hřebce X k tomu zápis z VH se zmíněným počtem připuštěných N klisen za minulý rok.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(Václav. F, 11. 4. 2015 11:48)

Pro paní Lindu ...Populaci norického koně v Čechách ovlivnily též linie hřebců:

1350 Streiter Vulkan - 1980 Streter z Lán-5 (s.n., *1965), 1542 Nero Diamant VI - 1874 Nero ze Žitné-2 čili Nero Diamant I (s.n., *1961), 2500 Ritz Vulkan VIII - 2686 Rytíř (s.n.,*1956), 1747 Neuwirt Diamant IX - 2009 Neugot-2 (s.n.,*1966), 2694 Fusch Vulkan XI - 2870 Fuad-3 (N, *1962), 2693 Schrempf Diamant VIII - 1955 Šremf ze Žitné-1 či též Šremf I (N,*1963) a 2934 Hubert Nero IX - 2061 Hubír (s.n.,*1968).

tak asi proto neustále stojíme o hřebce kteří pocházejí z Lánského,Ostřetínského a Netolického chovu a nevím nic o tom že by tam chovali slezáky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(Václav. F, 11. 4. 2015 11:58)

Myslím tím chovali, né přepsali norika na sn v PK, kdy norickým rodičům se rodila slezská hříbata.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 11. 4. 2015 16:35)

Ale vždyť jo. Ten zájem je vidět na počtu připuštěných klisen ;-)
Je zajímavé to sledovat. Proč třeba nebyl pro "noriky" dostatečně norický Streimur s 32% PSNG...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 11. 4. 2015 17:16)

A právě proto N licenci dostali letos i 2 Bravo slezani? Tuhle linii nejmenujete..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(Míra, 11. 4. 2015 20:35)

...6. Přeřazení hřebců
RPK SN schválila následujícím hřebcům plemennou příslušnost SN:
2190 Fuad z Netolic – 10, 2191 Fuad z Netolic – 11, 2189 Fuad z Netolic – 9, 2928 Funol, 2720 Gobrýk, 2375 Godolfin, 303 Gofun, 2074 Goric, 2414 Hegar – 1, 280 Hubar, 2061 Hubír, 2276 Hubír – 10, 2296 Hubír – 13, 2094 Hubír – 3, 2446 Huneg, 2569 Kosťa – 2, 2476 Malgot, 2533 Malne, 1874 Nero ze Žitné – 2, 2932 Neugal, 2538 Neugos, 2009 Neugot – 2, 2357 Neugot I – 1, 1101 Neugot z Lán – 3, 2131 Neugot z Lán – 5, 2240 Neugot z Netolic – 4, 2901 Neumur – 2, 2846 Neuron, 2639 Ramgoš, 2686 Rytíř, 1980 Streiter z Lán – 5.

Zapsal: Políček

.....a tohle hovoří za vše. Potřebovali "naplnit" rodokmeny, hřebce přepsali a dokonce zpětně, páč někteří v roce 2005 už nežili, no hned byly genové zdroje, penízky, že? To se to chová. A teď se budou durdit pro pár hřebců. Vrátit noriky a pak se můžeme bavit o "půjčování" SN !!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 11. 4. 2015 21:22)

Vrátit SN kam? Do plemene, na kterém se nechová? A odepsat SN - N hromadně? Takže jde o dotační závist, ne že ne.
Fakt marná diskuze.
Jako že nikomu není bráněno chovat SN ( a mít se super a mít penízky), ale budem se tu pořád dokola handrkovat o název, ikdyž nesmysl není název norik slezský, ale norik. Norik je jen jeden, rakouský. Jestě by to chtělo do diskuze nějakého rakušáka, co by tady urgoval ukradený název svého národního plemene :-D , když česká verze s rakouským originálem má společných jen část předků, a ani ne typ.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(linda, 11. 4. 2015 22:02)

Míro a když by se vrátili - to pořeší co? Smysl toho. Budete na nich chovat ve velkém? ( aby to k něčemu bylo)
Nebo je to jenom zbytečné dohadování se o písmenka? Že budete spokojeni, že budou mít napsáno v kolonce plemenné příslušnosti norik místo norik slezský?
Hrdost na vaše české norické chovy.
Byla jsem před lety v Pardubicích u veřejného vyjádření pochvaly Ing. Caltovi za zachránění zbytků lánského chovu, nakoupení klisen z něj a chovu na nich. V chovu využit tehdy ještě norik Streimur, pak už až na výjimky nakupovaní SN hřebci z Moravy. Hříbata z toho chovu posledních ročníků jsou zapsaná už jako SN. To je ta česká hrdost na své původní norické chovy?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování

(Míra, 11. 4. 2015 22:55)

Lindo, žádná závist, nic takového já na dotace nechovám. Pro peníze nám hřebce sebrali, to je skutečnost, to jsem tím myslel a můžete to odůvodňovat, jak chcete.Jde o to,že teď zbylo norických hřebců málo a je úplně jedno jestli je někdo využívá či nikoliv. Já např. Streimura pouštěl dvakrát. A teď je z něj také SN. A hurá chov neakceptuji. Pak se stane to, co je u SN- klisna Francina je matkou tří hřebců a každý z nich je představitelem jiné krevní linie. Už se toho já možná nedožiji,ale takto vedený chov je slepá ulice. Nebo se to zase nějak "vyřeší"? To už asi ale nebude kde brát. Po nás potopa? Jinak asi nemá smysl, že se tady dohadujeme, neb jsme oba chovatelé, byť s rozdílnými názory. Mějte se hezky.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35

následující »