Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Re: Re: Re: Jako dobrodruh

(Fanóš, 20. 3. 2015 8:35)

No tak je vidět,že jste fundovaná.Za moje peníze jste nestudovala,protože jste tak o 14dní mladší než já.To Vás trápit nemusí.Trápit by Vás mělo to,že do všeho strkáte nosy,všechno chcete řídit a v podstatě rozhodovat o cizím majetku.Druhá polovina je právě ten odbyt a to hlavně hříbat.Jenže to už Vás nezajímá.Já mám koně v pořádku a umějí pracovat,to nemusíte mít strach.Jenže ani o dobře zaučené koně není zájem. V tomto lžete.A zájem nebude.Jenže se potřebujete dělat důležitými funkcionáři a plácat se po zádech jak jste dobří.Já od nikoho nic nechci.Umím se postarat sám.Jen mi vadí ta šupárna,kterou předvádíte.

Re: Re: Re: Re: Re: Jako dobrodruh

(Petra Šanturovová, 20. 3. 2015 10:01)

Pane Fánoš, já si naopak myslím že o koně kteří umějí je zájem. Nám například stále volají lidé že mají zájem o koně a loni do dokonce došlo tam daleko, že jsme mohli prodat klidně všechny koně, ale to by jsme zase nemohli dělat.
Je jen otázkou co všechno ti koně umějí a jak dobře.
Není to opravdu o tom čekat jestli nám někdo zajistí odbyt hříbat, dospělých koní a nebo dokonce práci v lese , člověk se prostě musí také starat sám.
A jak říká paní Kosová kolik slušných kočích kteří jsou profesně na úrovni je kolem nás. Konkrétně v našem okolí moc ne , spíš bych řekla 80 % opilců , kteří kazí pověst slušným kočím a většinou dělají pod cenu jen aby měli na flašku

Re: Re: Re: Re: Re: Jako dobrodruh

(linda, 20. 3. 2015 12:23)

Fanóši, myslím, že pokud kritizujete přístup někoho v jeho funkci, měl byste být konkrétní - CO PŘESNĚ udělal špatně. A nejlépe, jak byste to udělal vy. Jak píše Petra Š. - oni odbyt na kvalitně vycvičené koně mají ( a vím že dlouhodobě), a třeba já na každoroční hříbata také. Ono je to dost o tom, jak se dokážete prezentovat a jestli to, co děláte/ a kolik za to chcete/, má také kupce. Já jsem z pozice Svazu nezaznamenala žádnou snahu o řízení nebo rozhodování o mém majetku - a to si velmi vážím svobody v tomto státě. Tady mi nikdo nic nenutí, já dělám chov jen podle svého uvážení. Mohl byste být konkrétní?
--- Anebo vůbec, mohli byste být všichni stěžovatelé na současnost konkrétní? Konkrétní neznamená "vyhodit toho nebo toho, protože je takový nebo makový". Aneb, jak tu padla správná poznámka - všichni se na to můžete, nebo jste se mohli hlásit. Do funkcí. Stačí být členem. Možná byste se tu pak o sobě dověděli věcí...

Re: Re: Re: Re: Re: Jako dobrodruh

(Martina Kosová, 20. 3. 2015 13:00)

Ano. Díky anonymní diskuzi pane Fanóš, nemohu absolutně tušit kdo jste a kolik je vám let. A snad to ani vědět nechci. Nos strkáme pouze do toho do čeho musíme. Vás osobně v ničem neomezujeme. Být ve Svazu nemusíte. Chovat kvalitní koně nemusíte. Chovat cokoliv nemusíte. A plácání po ramenou? Zatím po roce fungování opravdu není proč. Snad jen proto, že jsme vydrželi (spíše y). A snažně Vás prosím o konkrétní případ, kterým jsme Vám ublížili, ubližujeme, nebo poškozujeme Vaše podnikání. Doufám, že s tím odbytem je to od Vás jen takové šťouchnutí a vážně to nemyslíte. A nezlobte se, ale ironické poznámky o slečně s počítačem, nebo foťákem jsou snad absolutně mimo veškerou úroveň. Neshazuji vaši práci, snažte se prosím o to samé.

Valná hromada

(Pro všechny, 19. 3. 2015 22:07)

Upřímně se těším na setkání na Valné hromadě! Pevně věřím, že z ní vzejde nejeden návrh kam, jak a proč dál, jak upravit řády plemenných knih ku spokojenosti všech a jak ve Svazu táhnout za jeden provaz. Pevně věřím, že i já věčný teoretik, navíc s titulem, se od praktiků dovím mnoho o zkušenostech z praxe a poučím se ze skutečného vývoje a knihy zahodím! Předpokládám, že mnoho chovatelů, zde nabídne své portfolio, abychom s nimi mohli počítat v případě potřeby spolupráce jak chovatelské, propagační, či pracovní. Od toho tu přece Valná hromada je. Takže NA SHLEDANOU!

Re: Valná hromada

(Martina Kosová, 19. 3. 2015 22:13)

Vážený pane Míro. Stránky Svazu jsou stránky placené. Nikdo se nebrání konstruktivní diskuzi. Ale, pokud se jedná o diskuzi, kde letí jedna pomluva za druhou, a vlastník stránek by se měl v podstatě neustále obhajovat a bránit, bohužel to poškozuje jeho jméno. Proto to tak prostě dopadnout musí. Jde o formu prezentace. A neznám nikoho, kdo by se dobrovolně chlubil nepravdami, které o něm kdosi natřískal do anonymní diskuze. Ale chovatelé nechtějí diskutovat. O tom jsme se přesvědčili. Schovat se za žluté okýnko je víceméně ubohé. Hlavně nepište příjmení!

Re: Re: Valná hromada

(Míra, 19. 3. 2015 22:51)

Paní, nebo slečno (abych neurazil) až budou stránky přístupné pouze pro členy svazu, klidně se podepíši. Já osobně od této diskuse očekával, že když vznesu připomínku ohledně chovu, dostanu od někoho kompetentního odpověď nebo vysvětlení. Možná by to třeba zajímalo i ostatní. Jako např. teď se tu objevil návrh řádu PK norika, když za chvilku bude VH. Myslím, že taková otázka by zasloužila větší prostor, neboť se jedná o závažnou věc, podle které se bude chov řídit x let. Že v chovu není lecos v pořádku jsem tady psal už dříve.

Re: Re: Re: Valná hromada

(Martina Kosová, 20. 3. 2015 8:33)

S tím naprosto souhlasím, proto se řád PK SN probírá již téměř rok (nhledě na to jak dlouho jej probírala předchozí rada) a diskuzí k němu proběhl nespočet. Řád SN se měnil víceméně na popud ministerstva. U N je to jinak. Ale to je otázka směřující na RPK norika, pevně věřím, že ji na Valné hromadě zodpoví. Zrušit genetické zdroje asi není řešení, spíše přístup k nim a způsob podpory jako motivaci k činnostem, které jsou a budou navíc. Registrace do diskuze je také jedno z možných řešení. Nicméně, pokud by mělo mít nějakou váhu, je třeba ověřovat emaily, nebo telefonní čísla. A to stojí peníze... Upřímně, snažím se zde odpovědět na většinu otázek mě jako člena RPK SN se týkajících. A já zde mám zveřejněnou celou adresu, telefonní číslo i email. Ale s tím jsem do toho šla...

Re: Valná hromada

(Martina Kosová, 19. 3. 2015 22:14)

Omlouvám se, jsem hloupá a nepochopila jsem okénko s nadpisem "Jméno", takže tento příspěvek mi náleží a hlásím se k němu! :)

Odpověď p.Lindě

(Alois, 18. 3. 2015 22:21)

Dobrý večer,hned na začátku Vám chci napsat,že jsem o Vás nikdy nenapsal,že lžete.Všechny ty metodiky o zařazení znám to jste mi neřekla nic nového.Chtěl jsem jen poukázat na to,že snad nejdou dělat vyjímky v genetice,to snad uznáte i Vy.Ptáte se jak bych si to předtavoval,ale to jsem již napsal,ale můžu opakovat.
Tak předně se odpoutat z vlivu ASCHK,která jen bere za naše koně peníze a pro chovatele chl. koní nic nedělá.Dál si myslím,že by jsme neměli stavět chov na vyjímkách,pravidla jsou jen jedna a měly by platit pro všechny (je to ve fotbale,v hokeji a ve všech sportech)bez vyjímky.Dále by měli rozhodovat o chovu chovatelé odborníci a ne ti vyjmenovaný dobrodruzi,kteří tam jsou dnes v RPK (já také nehovořím do chovu včel jen proto,že mám rád med) a znají vše jen teoreticky a z knížek a umí krásně psát.Nejhorší ovšem na tom všem je,že dnes jsou chovatelé už tak otrávení a mezi sebou rozhádáni,že je nikdo nedá dohromady (nebo snad o někom víte ?).Ale těch problémů je více.
Ještě bych měl dvě takové připomínky k novému ŘPK - jak to prosím bude,když bude hřebec dán ve 2 letech do plemenitby a poté ve 3 letech přeměřen a nebude mít míry dané ŘPK (např OHOL,výšku nebo něco jiného ?) tak bude vyřazen po roce (asi mu bude dána vyjímka)?
Dále si myslí ,že když všechny pravomoce ohledně šlechtění a celého chovu přechází na RPK tak je ůloha UCHS (v našem případě ASCHK) prakticky nulová.Nevím zda toto projde,protože ze zákona za vše odpovídá UCHS.Kdyby to prošlo tak je to první krok jak se ASCHK zbavit.Doufám,že Vám moje odpovd stačí.Ještě jsem si vzpoměl ohledně záchrany linií,podívejte se kam došla snaha o záchranu linie M u ČMBK za poslední roky-výsledkem je jeden hřebec a to ještě dán do chovu na vyjímku (Miran nemá míry) tak jaký to má význam ?

Re: Odpověď p.Lindě

(linda, 19. 3. 2015 6:54)

Děkuji vám za odpověď :-)
Mám k tomu jen to, že - zbavit se vlivu UCHS - mít v RPK odborníky - kde ty lidi(odborníky/chovatele), co by se na to dali brát a nekrást? Především ty, kteří by to dělat chtěli, pač to neznamená jen někde být - ale v té funkci pracovat a být přínosem. Vloni také padaly návrhy jmen, ale ti lidé to odmítali, že to dělat nechtějí.
Výjimky u hřebců - považuju za dobré, že do toho není nikdo nucen, že dotace nejsou podmíněny jen připouštěním výjimkami - tedy máme tu svobodu a nikdo není nucen připouštět hřebcem, který se mu nelíbí. A od toho se bude odvíjet i budoucnost, co ( jaké linie) v ní budou anebo ne.
Úpravy ŘPK asi nejlíp vysvětlí jejich předkladatelé na VH. Mně v tom přijde zajímavé takto přebírat už uchovněné hřebce, když se tak málo připouští a ledaskterý nedá za život potomků do chovu ani tolik, co v chovu využívaná klisna. Dočasná licence hřebcům a pak podle posouzení potomstva - co když potomstva zde ani tolik mít nebude? Kolik toho jede do Polska a na Slovensko... Zní to jako předpoklad, že chovatel je blb, který neví, co na kobylu dát a proč, tak mu musí být předžvýkáno a přebíráno. Chápu jenom vyřazení hřebce z důvodu zlé povahy a zdravotních problémů ( letní vyrážka aj), případně přenosu výrazných vad na potomky - prokazatelně z jeho strany ( vidět i matky potomků). A pak na základě plodnosti - ale to nenacházím nikde zmíněno - aby se chovatelům nenabízeli a oni neplatili za téměř neplodné hřebce.

Re: Odpověď p.Lindě

(linda, 19. 3. 2015 10:08)

Jinak nevím, kdo dá dohromady rozhádané chovatele - já vidím problém ve společném svazu, ve společných komisích na hřebce, kde všichni kecají do všeho, ikdyž to sami nechovají ( to už jsme opravdu mohli zůstat u toho společného českého chladnokrevníka, kde by si nikdo nic nevyčítal a nezáviděl /vím, opakuju se/), RPK nevolí jen chovatelé svého plemene, ale všichni členi, ŘPK plemen také nebudou nejspíš odsouhlasovat také jen ti, co to plemeno pravdu chovají, ale všichni... atd. Společný svaz má svou sílu v tom, co se týká všech společně, ale toto jsou věci, které by si měli rozhodovat chovatelé svého plemene sami.
Ohroženým liniím ČMB nerozumím, tak Mirana - 2 nijak komentovat nehodlám. Jen vidím, že Corale se podařilo zachránit díky velkému chovu a veliké základně klisen. Což asi bude i podmínka - poskytnout hřebci na výjimku slušnou základnu klisen - pokud chybí kostnatost, tak takové, které jsou na tom v tomto směru dobře - aby z linie něco bylo - aby z toho vyšel hřebec, ke kterému nebudou už mít chovatelé výhrady a budou chtít jím pouštět. To ale celé zase stojí na tom, že pokud o mínus variantu hřebce ( výjimku) neprojeví zájem buď velký chov anebo stanice, kam jezdí mnoho dobrých klisen, stejně z toho nic není a nebude.

Re: Re: Odpověď p.Lindě

(Alois, 19. 3. 2015 21:07)

Dobrý večer,je vidět p.Lindo,že k tomu máte ten správný přístup.Nemůžu ale s Vámi souhlasit s tou RPK,že byli osloveni odborníci.Možná že jó a že se jim do toho nechce se ani nedivím,protože když má někdo dobře pracovat tak to musí mít význam,ale bohužel je to již tak rozes...... že tohle nikdo nedá dohromady.Jak to píše pan Míra.leias

Re: Re: Re: Odpověď p.Lindě

(linda, 19. 3. 2015 22:02)

Otázka je, koho Vy považujete za odborníky. To, že někdo chová - třeba mnoho let - koně, nemusí nutně znamenat, že by měl být nějakým přínosem jako člen RPK. Nemusí chovat koně, musí je jen dobře znát. Aby uměl spravedlivě posoudit, to co má ( ZV, odchovny), vybrat do chovu, co je třeba. Komunikovat s chovateli a brát v potaz jejich názory, stejně jako být schopen se domluvit s MZe přes GZ a dát to vše dohromady, tak aby byla spokojená většina. Zavděčit se všem je utopie. Ale upřímně - tohle všechno dost často s chovateli koní v RPK ruku v ruce nešlo. Různé nadřazené zájmy ( třeba hřebec do GZ na výjimku /Hugo/) nebo nyní běžná účast v komisi na hřebce chovatelů posuzovaných hřebců - to všechno je za chovateli v RPK - možná i těch, co uznáváte. Růžové brýle na ty minulé a černé na ty nové. Každý nějak začínal, i ti uznávaní chovatelé v důchodu. Já si počkám na ovoce. Noví jsou tam příliš krátce - na jakékoli odsouzení. Díky těm novým se tu vůbec máme nad čím bavit - za starých žádné info na netu nebylo. Osobně si velmi cením - jako chovatel - zveřejněné statistiky připouštění/ narozených hříbat, ze které lze posoudit plodnost hřebců ( tamtamy nelhaly o těch s problematickou plodností). Teď to máme na papíře, u SN a N. Staří chovatelé v RPK se neobtěžovali ani nikoho znalého internetu pověřit, aby tohle důležité info hodil mezi lid. Dál: máme ročenku. Novinka, za kterou děkuji. Za x let si to člověk rád přečte znova. Já prostě na těch nových tvářích nic ke kritice zatím nenacházím. Rozhodně jim nejde upřít snaha.

Vo co de?

(Jindriska, 11. 3. 2015 21:44)

Přátelé (i nepřátelé), blíží se nám v sobotu konzultace nad ŘPK SN. Budu zase za chytrolína, ale čtu v diskuzi už nepřehlednou spleť názorů na GZ a neGz a co a jak a už je mi to líto, jak se ztrácí merito věci: někteří chováme původní místní plemeno - slezského norika (čmB nevyjímaje), víme to, přistoupili jsme na to i s omezením, pokud chceme hmotnou podporu, věděli jsme, proč jej chovat, proč chovat i norika,
tak moje touha zní: Vzpomeňme si na to a použijme zdravý selský rozum!, když už budeme muset jakožto investoři chovu vyjádřit svůj názor k řádu plemene a k tomu, jaká organizace chovu by PLEMENI měla vyhovovat, aby zachovalo diverzitu genů, počty reprodukceschopných kusů a nezměnili jsme jeho vyjímečnost a vybudované dobré vlastnosti!!
Také nezapomínejme vedle veledůležitých hřebců ze zanikajících linií na KLISNY-MATKY budoucích koní. Trochu mi přijde, že se hřebci v jejich důležitosti nadhodnocují....ale příroda staví vždy na plodných a odolných samicích. Ve všech živočišných druzích.
Aby si to někdo nevysvětlil jinak - hlásím se k hřebci jako zlepšovateli vnitřních vlastností, bezvýhradně. Chlap má taky stát za to :-), ne jen jak vypadá.

(P.S.: Co myslíte? Neměly by se naopak na "skřety" ze zanikajících linií klást větší nároky? Aby nám ještě více nekřehli? Aby byla vůle je znovu vracet do chovu pro podstatu a ne pro dotaci?)

Eště: škoda, že plamenné diskuze neproběhly aktuálně a naživo ve skanzenu, kde sl. Voráčková sbírala podněty ke konzultaci (jinak už to neoznačuji) nad řádem. Takže v Klokočově už se tedy nikdo nebude dohadovat, naštěstí.

Re: Vo co de?

(linda, 11. 3. 2015 22:20)

Souhlas, že se hřebci často nadhodnocují ve smyslu: nepodařené hříbě - PO Čem to je? Ne: Z Které to je... aneb vina se mnohem častěji hodí na hřebce, aniž by si chovatel přiznal, že matka nebyla žádná výhra v loterii...

Re: Vo co de?

(linda, 12. 3. 2015 0:02)

Jinak mám z této diskuze poslední dobou pocit - s tím, co je řečeno v úvodu na těchto stránkách - že by asi zavládla obecná spokojenost, kdyby se po revoluci napůl zamíchaná chl. směs nerozdělila na ČMB, N a SN - ale dál domíchala na belgonorického českého chladnokrevníka - domácí plemeno se širokou základnou, buď v GZ nebo neGZ, kde by byli všichni na jedné lodi, nikdo si nic "nekradl" a nezáviděl... není to to, vo co de? Anebo je chyba v tom, že jsou všechna ta plemena pod střechou jednoho svazu? Nevím, jak by to správně mělo všecko být podle Aloise, Fanóše nebo Míry - aby byli spokojeni... mohli by to pánové blíže popsat, jak by to mělo podle nich být správně?

Dotaz

(Alois, 2. 3. 2015 21:38)

Vážení chovatelé,po delší době jsem opět četl příspěvky.Velice krásně a pravdivě to napsal pan Václav to teda sedí.Jenom bych chtěl podotknout pane Václave,že lidi,které jste zmiňoval v RPK opravdu nemají v sobě kouska cti aby odešli sami.Pro paní Svobodovou,která hledá řešení-vážená paní jediné řešení je tyto lidi vyházet a dát to do rukou zpět chovatelům a ne dobrodruhům.Dalším krokem by bylo odejít z ASCHK jako to udělalo ČT.Jedna zajímavost kterou jsme se dozvěděli-v roce 2015 bude dostávat ASCHK za každého koně v plemenné knize 80Kč "čtvrtletně" tj.320Kč za rok.V koncepci chovu koní jsem našel,že je vedeno v PK N,SN a Čmbk celkem 4 958 koní a to vynásobím 320 tak mi vychází částka cca 1,5 mil Kč.Zamyslí se někdo nad tím kolik z toho jde peněz ne prospěch chovatelů a co ASCHK dělá pro chovatele????????? (na ZV dostává dotace a na činnost týkající se GZ od VÚ).Zde bych požádal p.Voráčkovou aby s touto skutečností seznámila chovatele na VH svazu.A to ještě vlastně má asi ASCHK málo když dala ruce pryč od všech akcí pro chl.koně v roce 2015 (šampionát 3letých klisen a MČR cl.koní).
Rád bych přešel k otázkám týkající se chovu.Rád bych znal odpověď týkající se hřebců ohrožených linií.Nevím zda se zařazují jedinci do GZ dle něčího uvážení nebo zda platí stále,že do GZ bude zařazen hřebec nebo klisna ,když jsou oba rodiče v GZ (toto je asi logické).Jestli platí stále oba rodiče jakto,že je Brix v GZ,když otec Bingo v GZ nebyl ?Další ůvaha zda se zachrání linie B,když připustím klisnu,která má v 90% linii A ? Neměly by být vybrané klisny a ne každá?Kdo vymýšlel šlechtitelský plán, taky asi někdo od stolu.Pro jihočeský kraj napsali hřebce Patriota a všechny klisny v JČ kraji a dali ho na stanici na Vysočině-to je logika.Na kolik asi vyjde připuštění-cesta a veterinární osvědčení pro převoz do jiného kraje a o kolik bude ve finále větší dotace ?Závěrem bych se chtěl zeptat co přinese pro chov změna v ŘPK ohledně měření zaůhlení lopatky a též souhlasím s p.Václavem ohledně přítomnosti člen RPK při zařazení hříběte do PK.Pro zajímavost z dnešních členů RPK to má ke mně nejblíže 70 km.Závěrem bych chtěl apelovat na všechny" chovatele "nedejte se odradit těmi všemi dobrodruhy co nám jen ztrpčují život a chovejte se k sobě slušně ať chováte noriky,slezany nebo belgiky.

Re: Dotaz

(linda, 4. 3. 2015 19:01)

ad RPK : jednoduché je nadávat, o něco těžší je jít jako člen Svazu, z něhož se RPK volí - ve volebním roce členy RPK volit. Nadávat bez toho, aby člověk volil, je směšné - protože takový sám pro změnu neudělal nic. Jsou tam takoví lidé, které zvolila VOLÍCÍ většina, na zbytek nebere nikdo ohled - protože každý má možnost.
Zařazení do GZ: tuším od 2006 platí pravidlo, že pro zařazení do GZ musí daný kůň nemít ve 3 generaci více než 1 předka jiného plemene ( nebere se ohled na % PG, ani na to, aby oba rodiče byli v GZ). V případě hřebců ohr. linií závisí na vůli a schválení RPK a schválení z GZ případné zařazení hřebce s výjimkou ( těžko udržet linii, když bude hřebec nedotační a teda v konkurenci ostatních dotačních pro chovatele nezajímavý).

Re: Re: Dotaz

(fanoš, 8. 3. 2015 19:23)

Volby do RPK jako svobodné? To si Lindo děláte prču ne? To je předem dané a když se někdo sekne a nesouhlasí,tak je Vám řečeno,že RPK schvaluje UCHS a to je ASCHK.Stavte se třeba na hlavu a stejně je to nanic.Má osobní zkušenost.Jinak je diskutabilní,zda vůbec zachovávat ohrožené linie.Většinou jsou v řiti proto,že za nic nestály,tedy u čmb určitě.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42

následující »