Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Reakce na:

(Svoboda, 30. 12. 2014 23:13)

"...Závěrem chci podotknout,že toto je jen múj názor a nemusí se s ním nikdo ztotožňovat...."

Bývalý kolego z RPK, Honzo, proč se vyjadřuješ k diskuzi jako dlouholetý chovatel, člověk, který se nebojí veřejně říct svůj názor a podepsat se pod to? Začínající chovatel, který se pustí do chovu na živnost nebo bez, hledá informace, kontakty, o které se může opřít a když si přečte tvůj profil v chovu koní a závěrem alibistické vyjádření, že je to jen tvůj názor, tak jak může chladnokrevná scéna vypadat? Prostě si nestojíš za svým názorem.
Jak si pamatuji z RPK, každý pokus o životaschopný názor ty zkritizuješ. Pokud vím, paní Mátlová z VÚŽV tě osobně požádala na jedné schůzce o metodiku koní GZ v polních pracech. Nenapsal jsi ani řádek. Nebo ano?
Nechci tímto vyjádřením vyprovokovat vášnivou diskuzi, ale bylo by dobré se zamyslet, jaký je stav chladnokrevných koní po dlouholetém období od našeho vzájemného "RPK" působení.
Závěrem: Máš nápad? Ven s ním! Jsi ostřílený kofr.
Fandíš dotacím, ale bohužel ty jsi byl největším odpůrcem finančních podpor pro zmiňované zkušební ZV 2.stupně, které byly vyhlašovány s podporou jenom pro česká plemena (ale mohl se účastnit kůň "odjinud"). Díky i tvé kritice mám za poslední dva roky pět kontrol ze státních úřadů, za což jsem bez ironie rád - všech pět "auditů" dopadlo na výbornou.

Panu Malátovi:

(Jindriska, 31. 12. 2014 0:18)

Děkuji za diskuzi, pokud je konstruktivní, tak má určitě smysl, protože je to forma KOMUNIKACE a jejím opakem je TICHO PO PĚŠINĚ. A z ticha alias nevědomosti vznikají drby a pomluvy.
Ano, známe se iks let, ale minimálně pět let mezi sebou máme přetnutou "pupeční šňůru", nejsme v kontaktu. Přesto jsem o tobě, Honzo, také napsala 4.7.2013 (cituji) : "Já říkám, že pan Malát má velkou odvahu - vyjádřit se k vlajkové lodi ...", kdy je myšleno vlajkovou lodí asociaceSCHK. Pokud to nebylo pochopeno - tak to bylo myšleno jako pozitivní sdělení(pochvala). Takže nejsem jenom negativní perzóna...
Tebe prosím o zkopírování textu, kde píšu o chovatelích, kteří si po Tvém vyjádření nekoupili čmB, ale SN. Jména nevyvěsím pro důvody možného lynče, jak uvádíš sám, ale mohu jim přeposlat odkaz na tuto webovou diskuzi a pokud to s omluvou myslíš upřímně, tak si ji tu přečtou a budeš stále slušným člověkem, jako dosud. Já te takového znám z osobního života. Profesní? Tak tam se nemusíme vždy shodnout, ale výsledkem jsou činy za našimi osobami. A přesto přijímám tvojí kritiku mne - že nejsem komunikativní, i když je s podivem, že pracuji v komunikaci s lidmi i se zvířaty :-) a obojí mají velmi dobré výsledky!
Za ironii osudu považuji to, že mne znáš z diskuzí RPK o ZV 2.a 3. stupně a teď vrcholí výzva předsednictva svazu ke změně pravidel k soutěžím, které nejsou vnímány pozitivně. A bez našeho vlivu, vždyt jsme se tu neúčastnili a soutěžili jsme se "svojí pravdou" za ČR v cizině... Potažmo i za Tvůj chov ve volném čase. Od toho jsou "ti profíci", co si chov koně vezmou jako životní program!!!

Jinak souhlasím s tebou, že kdo nechce dotace - nemusí žádat. To už máme vyzkoušené, ani neradím, ani nenadávám. ALE! Vytrácí se tu smysl dotací na koně - GZ dostávají kompenzaci státu za to, že je jejich chovatel vůbec chová, ačkoliv by mohl vykrmovat třeba křížence ardenů a treekpardů na maso, jako naši severní sousedé ve velké žírné nížině a prodával by je sušené třeba cyklistům jako nutričně nabitou stravu :-). Maso se zpapá a jede se na novo bez starostí o dožití věrného koníka pro volný čas a bez starostí, zda vůbec ochotně tahá. Takže kompenzace za GZ, pokud vím (a Lindo - opravte mne), je za to, že v případě black outu a jiného průseru naložíme státu zásoby a sousedy na vlek a pofrčíme do bezpečí. (V sousední vesnici je sklad hmotných rezerv státu, které se obnovují pro případ nouze). Že když "masáci" v Polsku začnou hynout na metabolickou poruchu vlivem jednostranné užitkovosti, přilijeme krev našich odolných popelek, tak jako to bylo podobně při importu noriků, a chov beganů někde za humny zrevitalizujeme. Tak za to já osobně děkuji za dotaci, že mohu chovat a zvelebovat českého koně kulturistu.

Navýšené počty koní v lese - volala mi řada "zlatokopů" i slušných osob o kontakt na koně, na sedláře, sdělovaly ceny za pořízené koně, na práci v lese a to proto, že moje jméno visí na netu. A proč? Protože ušima zastříhaly i lesní společnosti, vytušily příležitost využít nevzdělaných majitelů koní ke svému obohacení nízkou odměnou a vytvořily nabídky na internetu. Čísla ti neřeknu, protože jsou to často volnočasoví chovatelé (opatrně hobby) a nejsou živnosťáky vázané/evidované. Čísla také v souvislosti s dotacemi nesděluješ. A tak to je.

Závěrem kvízová otázka: ASCHK je asociace svazů chovatelů koní nebo akciová společnost chovatelů koní? Já jsem si prostřednictvím vystavení několika "modrých" průkazů koně koupila pár akcií, takže se cítím akcionářem.....i v roce 2015.

Re: Panu Malátovi:

(linda, 31. 12. 2014 2:04)

Zmínka ke mně - já bych na GZ dotacích toho mnoho neopravovala. Snad jen, že mi osobně přijde být poněkud trpké poznání, že u člověka, který se živí prací v lese, stojí mnoho let dvě klisny - jedna SN GZ a druhá SN mimo GZ ( našeho chovu). GZková téměř každý rok připuštěna - rodí dotační hříbata, neGZková pracuje mimo 1 hříběte dlouhodobě v lese. Nevím, jestli takto uvažovali tvůrci těchto dotací, že by to být mělo... ale to jen na okraj... na čem se "vyplatí" chovat a na čem ne...

Re: Panu Malátovi:

(malát, 6. 1. 2015 22:14)

Ahoj Jindřiško,asi si nerozumíme já to myslel tak,že nebereš názory jiných (viz.ZV 2) a nedokážeš se smířit s tím,že někdo má i jiný názor a někdy i dobrý.Jinak s Tebou v určitých věcech souhlasím a též Vás i chválím (ne sice veřejně)např. za Vaší reprezentaci v Anglii nebo s tím ,že posuzují koně lidé co jim vůbec nerozumí a a jsou u dění jen kvůli funkcím (největší chovatel Čmbk pan Ing.Novotný je v RPK norika což je směšné).Jinak chválím tyto stránky,když se podíváte na oficiální stránky Čmbk (vede je Ing.Svoboda)tak to je katastrofa a svaz by se měl za ně stydět,aspoň že jsou ty stránky pana Perničky (taky jeden kterého pomluvilo vedení svazu) za což mu patří dík.K článku tvého muže se ani nebudu vyjadřovat,jestli mu vadí že mám svůj názor (ať je dobrý nebo špatný)tak nemám slov.Proč jsem odmítl udělat metodiku paní Mátlové ke ZV 2 jsem řekl přímo jí a to hned (nebudu vzmýšlet bič na chovatele a vzmýšlet nějaký slalom s bránama,secí mašinou,kultivátorem apod.) a jestli na Vás chodí kontrola kvůli tomu,že jeden chovatel něco zkritizoval tak to je ubohost.Jinak abych ti vysvětlil proč jsem tak proti ASCHK tak nás pan prezident pěkně podrazil,tlačil na mně abychom něco udělali se svazem Čmbk.napsali jsme koncepci svazu s změnami stanov,toto nám vše schválil a hrozně byl spokojený, když došlo ke schůzce mezi ASCHK,vedením svazu a námi tak se otočil a 360 stupňů a vyčetl nám co jsme si to dovolili a zesměšnil nás přede všemi.Myslím si že by bylo hodně co zlepšovat,ale dokuď budou u kormidla lidé,kteří budou jen papouškovat a chtít jen funkci tak se nic nezmění (a já tomu nevěřím,že to ještě dá někdo dohromady).Jak je vidět i na těchto stránkách tak nás diskutuje jen pár chovatelů a ostatním to je šumák a říkají si ať si tam dělají co chtějí.Tímto zatím končím a všechny zdravím.

Přání

(Míra, 24. 12. 2014 18:00)

Přeji všem hezké a pohodové vánoce i našim čtyřnohým kamarádům.Já už jim za jesle dal, teď jdu dát sobě :-)

Re: Koně na Šumavě

(Jindriska, 22. 12. 2014 0:05)

http://www.centrum-slezsky-norik.cz/?Chladnokrevnici-na-Sumave-budou-vozit-navstevniky-na-trase-mezi-Kvildou-a-Jezerni-slati/104

Vánoční dárek

(Jindriska, 21. 12. 2014 18:03)

https://www.youtube.com/watch?v=6P48h6sqaVk
Pro obdivovatele chladnokrevné kulturistiky.

Koně x těžká mechanizace v lesích

(linda, 19. 12. 2014 12:55)

Z jiného soudku trochu: Sledovala jsem videa p. Drába ze Šumavy a zarazilo mne, jaká hrůza zůstává po těžké mechanizaci v Národním parku - chráněné krajinné oblasti. My jako zemědělci musíme plnit spoustu zostřujících se opatření proti erozi - zatravňovací pásy apod. ( nebudu rozepisovat), poslední perlička ve hře je, že na pozemcích nad 5° svažitosti nesmí přes zimu zůstávat hluboká orba. Opatření celkem přísná a sledovaná. Proti tomu nic. Ale - v kontrastu s tím rozbité lesy, někde s kolejemi, že by tam koně pochoval. V CHKO nepochopitelné. Platí nějaká dvojí míra - že zemědělci jsou řešeni kvůli erozi, kdežto v rozbitých lesích ( jde hlavně o CHKO, chráněné rostlinstvo) je to jedno? Není ve hře nějaký zákon, který by dotlačil správce těchto lokalit zákazem nebo pokutami používat šetrnější prostředky pro těžbu, především koně? Přijde mi to dost schizofrenní v tomto státě. Jako by lesy byly úplně něco jiného a stran eroze, povodní byly nedůležité. Přitom jsou v tak obrovské rozloze. Dá se s tím vůbec něco dělat?

Re: Koně x těžká mechanizace v lesích

(Jindriska, 19. 12. 2014 20:10)

Tak o zákonech by měl vědět nejlépe ing. Kratochvíle, byl poslancem, je senátorem a ředitelem ZH, má vazby na LČR, myslím, že je to nejpovolanější člověk k získání a tlumočení informací. Zkuste jej oslovit. Také by mne to zajímalo....

Není to sice z NPŠ, ale jako ilustračka tomu, co sděluje Linda (a je to pravda) je na odkaze
http://hrebcin-hradcany.webnode.cz/novinky/docasne-umisteno/
vidět rozdíl.

Re: Re: Koně x těžká mechanizace v lesích

(linda, 20. 12. 2014 7:54)

Pravda, lépe ptát se povolaných. Stanovisko MZe by bylo zajímavé. Ohledně NP Šumava - nevšimla jsem si, že by stav lesa po těžbě zajímal ekologické organizace - zdá se, že řeší jen, kde kácet a kde nekácet. Nebo jsem něco přehlédla?

naposledy pro miru

(pavel, 19. 12. 2014 5:59)

pane ja vam kone nezakazuji , jen říkam že až se situace ještě zhorší udrží kone jen ten kdo tzv nepozna na pněžence že je ma protože hospodaři vyrabí vlastni krmivo a ne mladi dobrodruzi kteří si mysli že mužou mit kone aniž by vlastnili kus pudy a věřte pane miro že situace se zhorší , to co zminujete dale o tom zemedelstvi a zboží vubec u nas v čr to je vše dusledek toho že po padu totality se ztrcene povedomi nevratilo zcela zpet a to nejen u koni je to smutna realita a bude huř pane miro , podle me tady chceme všichni to same udržet kone , ješte jednou dekuji a at mate z koni dale radost pane miro

Re: naposledy pro miru

(linda, 19. 12. 2014 8:53)

Bohu díky za mladé dobrodruhy, co si pronajmou kus cizí půdy, kde je majitel líný ji obhospodařovat sám a mají na ní koně. Pak je veliká skupina lidí, kteří mají jenom koně na své půdě (ne jiná zvířata, ani další zemědělství, pracují jinde) a lidí, co pracují s koňmi v lese, nepotřebují půdu - kůň si na svoje futro vydělá prací, koupí mu ho. Být chov koní na sedlácích, navíc pracujících na vlastní ( nepronajaté) půdě, tak mu dávno zvoní umíráček. Tady jsme široko daleko jediní, kdo k zemědělství chová chladasy. Sedláky kolem to dávno nezajímá.

Re: naposledy pro miru

(Míra, 19. 12. 2014 9:14)

Tentokrát s Vámi souhlasím. Přeji i Vám hodně zdaru.

Pro Míru - Přihl.do sv.

(Jindriska, 18. 12. 2014 14:13)

Míro, je posunutý Váš příspěvek, asi na něm záleží. Tak já k tomu říkám:
ztotožňuji se s nářkem nad tím, že české produkty a služby Češi nekupují a nespotřebovávají a "vyváží" hmotno (Kč) ven. Myslím, že někdy oprávněně, ale někdy jen proto, že úspěch se doma neodpouští. To je mi líto. Osobně podporuji svého nejbližšího producenta čehokoliv a tolik nebaštím.
Na to musím sdělit svoji zkušenost z Anglie, kde ba naopak zemědělci, kteří nepoškozují svým výrobkem spotřebitele, dostávají dopředu kredity za potencionálně odebrané komodity!!! Britové od Britů!!!
Dotace prakticky neexistují a každý je sám za sebe ve svém příjmu a je to rovné a průhledné.
Prostředky generují zájmové občanské spolky a ty pak podporují, na čem se operativně dohodnou. Britové s tím nemají problém - přispívat do občanského života. V kontrastu s tím je hrazení vstupného na chovatelské akce v Česku průser, protože málokdo to má v hlavě srovnané, že to dává vlastně do společnosti, když prostředky disponuje spolek na další aktivity. Třeba na koně.
V Německu to je trochu jinak, jsou tam dvě skupiny vlastníků beganů, v Belgii je to také jinak. Podle sociálních podmínek v dané zemi.
My nemusíme papouškovat ani Rakousko ani Německo, máme své podmínky.

Re: Pro Míru - Přihl.do sv.

(Míra pro Jindřišku, 18. 12. 2014 19:25)

Děkuji Jindřiško za reakci, ale já jsem čekal,že mně spíš odpoví Pavel. Ovšem ne na dotace, ale na jeho tvrzení,že pouze sedláci......Nadále zastávám názor, že koně může držet i chovat nejen zemědělec-sedlák, ale každý kdo je mít chce a má pro to podmínky a klidně mohu i říci,že třeba já jako důchodce mám na ně víc času, než sedlák, který má co dělat např. kolem polí a hovězího. Koně mně zakazovali před listopadem a teď asi i Pavel :-). Beru to s nadhledem a o to samé bych žádal všechny diskutéry. Hlavní je ale pro mne chov noriků. Nebráním se pokukovat, jak to dělají "vedle" a vzít si z toho to, co považuji za lepší a osvědčené. Vše je o komunikaci a ať zvítězí vždy ten lepší názor, páč jen tak mohou přijít i lepší výsledky. Přeji Vám, ať se daří.

Re: Re: Pro Míru - Přihl.do sv.

(linda, 18. 12. 2014 19:54)

Myslím, že na Pavlovi ani jeho názoru chov koní nestojí :-) Důležité je to, co je za každým vidět, jestli je to k uznání nebo k ostudě. Nezáleží na tom, co k tomu dál člověk má nebo chová. Dobří koně mohou být jak od "jednokobylového" chovatele, tak z velkochovu. Vše je jen o lidech a jejich vztahu k tomu. Velmi si vážím svobodné doby, že to můžem na rozdíl od totáče dělat každý, kdo chceme.

Re: Re: Re: Pro Míru - Přihl.do sv.

(Míra, 18. 12. 2014 20:35)

Lindo souhlas

Přihláška do svazu

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:00)

Pozitivně vnímám, že dokument je vyvěšen. Osobně jsem o něho několikrát žádala sl. Voráčkovou mailem (v kopii p. Horník, p.Kosová) v průběhu druhé poloviny roku. Přihláška neměla stanovenou formu, takže to chvíli trvalo a už je na světě a pro všechny. To je pokrok směrem k chovatelům.
Také jsem nabídla zároveň svazu svůj přínos v propagaci beganů, protože to je rovné něco chtít a nabídnout. Bez toho se spolek lidí nikam neposune.
To pro informaci "štěkalům", abychom vzájemně dodrželi informovanost, kterou jsme si tu naznačili.

Re: Přihláška do svazu

(Míša, 13. 12. 2014 8:13)

Přihlášku v konečné formě jsem posílala J.Voráčkové téměř před dvěma měsíci, a ona jí obratem posílala správkyni webu, takže je aspoň vidět, že tady mohla přihláška být už mnohem dříve. Ikdyž to není tak podstatná informace, pro mě, jako to, že se zápisy z jednání zveřejňují s půlročním opožděním - neberte to prosím nikdo jako urážku p. Klucké, ale nabídla jsem jí spolupráci aby web byl aktualizován co nejlépe, a není o to zatím zájem

Re: Re: Přihláška do svazu

(Jindriska, 13. 12. 2014 10:46)

Míšo, bohužel nejste jediná, kdo nabízí spolupráci a ta je odmítána, ale věřím, že s vaší osobní zkušeností budete ve svazu teď ten, kdo přijímání nabízené spolupráce bude proklamovat.
Jindriska i Josef Svob. ji nabízeli v průběhu minulých 10 let kdekomu, nejpodstatnější je asi a.s.CHK, pan Dražan, pan Kratochvíle, pan Maršálek, ČAPLH, odbor lesnictví a další subjekty - písemně (archivováno), ale nedozrála doba moudrých autorit, aby to akceptovaly a přijaly. Ale já se nezlobím, přijde to prostě teď.
A protože to sděluji v dobré víře komunikace, předpokládám, že tu po mně nebude nikdo štěkat.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37

následující »