Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Re: Re: Re: Dotaz na p. Kluckou, popř. p. Diviše

(linda, 12. 12. 2014 10:59)

Ale hledě na komise na hřebce posledních let, nikdo se tím neřídí. A když se někdo z chovatelů ozve, je mu řečeno, že to není závazné. Stejně tak by mělo mít každé plemeno svoji komisi na předvýběr. Ať si každý vybírá, co mu náleží a nemontuje se do ostatních plemen, která se ho netýkají. Pak hřebci vypadají tak podobně, že se marně hledají rozdíly mezi plemeny. To jsme mohli zůstat u českého chladnokrevníka.

Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na p. Kluckou, popř. p. Diviše

(Míra, 12. 12. 2014 11:10)

Tak to máte Lindu pravdu a to je jádro pudla,alespoň pro mne.Když se podívám na výběr norických hřebců v Rakousku, třeba v Raurisu, to je jeden jako druhý....Věřím tomu,že kdyby nebyli vraníci označeni čísly,že je ve stádě nepoznají ani jejich majitelé. To je pastva pro oči.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na p. Kluckou, popř. p. Diviše

(linda, 12. 12. 2014 11:20)

Rauris mohu osobně jenom doporučit :-) To je naše specifikum, jedna hromadná předvýběrová komise na 3 plemena. Tak to u jiných plemen není. Jestli by to nechtělo udělat krok dopředu.

Re: Dotaz na p. Kluckou, popř. p. Diviše

(Klucká P., 12. 12. 2014 10:53)

Dobrý den,

byl tu na mě jmenovitě vznesen dotaz, a proto cítím potřebu se k této situaci vyjádřit. V roce 2010 jsme projevili zájem více propagovat chladnokrevné koně v zájmu všech chovatelů, protože si myslíme, že je to v dnešní době potřeba, a to nehledě na to, že sami chováme ČMB, jsme členy Svazu chovatelů „chladnokrevných“ koní, navíc v té době Svaz ČMBK své stránky ještě neměl a nevidíme důvod nespolupracovat s oběma Svazy. Proto byl vznesen návrh na vytvoření těchto stránek, kterých jsme se ujali dobrovolně a snažili se rozšířit obzory i možnosti, sháněli kontakty apod., což není vždy jednoduché a spousta záležitostí nejde řešit ze dne na den. V letošním roce proběhly změny v předsednictvu, proto se jednalo o spolupráci na těchto webových stránkách. V dobré víře vypomoci Svazu (protože si myslím, že funkcionáři mají práce až nad hlavu) a podílet se na chovu chladnokrevných plemen, jsem se stránkám věnovala ve svém volném čase, protože jsem také zaměstnanec a musím chodit do práce. Dnešním dnem byla tedy tato situace dořešena a na stránkách budeme dále spolupracovat spolu s předsednictvem s tím, že k webu budou mít přístup obě strany a uvidíme, jak se tato spolupráce osvědčí. Na závěr bych dodala, že je potřeba si uvědomit - jsme chovatelé, uživatelé, přátelé a milovníci chladnokrevných koní a jsme tu hlavně kvůli nim, ne kvůli sobě.

Re: Re: Dotaz na p. Kluckou, popř. p. Diviše

(Míša, 12. 12. 2014 12:03)

Sama osobně jste mi v Pardubicích na Koních a akci slíbila, že se do konce září ozvete, a domluvíme se na spolupráci. - nic

V Pardubicích 13.11.2014 p. Diviš řekl že se tu situaci ohledně webových stránek vyřeší, a že budeme obě spolu spolupracovat, aby šly mezi chovatelé co nejvíce informací v čas, co nejdříve. ( koho zajímá nějaké zasedání z RPK z června, když je zveřejněno až z půlce prosince.. ) A je měsíc od schůze a nic se neděje, opět ticho, takže jsem ráda pokud jsem touto veřejnou diskuzí přispěla k tomu, aby jsme to vyřešili.

Taky jsem zaměstnaná, a věnovala bych se tomu ve svém volném čase, ale myslím si, že když jsou stránky zaběhnuté, tak není nic složitého na ně přidat zápisy z jednání, fotky, nebo články - nezabere to tolik času, pokud máte ty informace k dispozici.

Re: Re: Re: Dotaz na p. Kluckou, popř. p. Diviše

(Klucká P., 12. 12. 2014 13:00)

Svých chyb jsem si plně vědomá a nepopírám vlastní vinu, nikdo není bez viny, nejsme neomylní a máme se stále co učit. Budu se více snažit být dochvilná. Máte pravdu, že jste přispěla otevřením této diskuze k vyřešení situace. Věřím, že naše spolupráce bude přínosná pro všechny chovatele chladnokrevných plemen.

Re: Re: Re: Re: Dotaz na p. Kluckou, popř. p. Diviše

(Míša, 12. 12. 2014 14:06)

A já věřím, že mi co nejdříve pošlete heslo, a nebudete jen psát, že se situace vyřešila, a opět ticho po pěšině.
Chovatelé chtějí informace - od koho jiného než od nás - od webových stránek.
Nikomu se nechce do nekonečna obvolávat členy RPK či předsednictva, co se děje aktuálně v plemeni - jako by to byly tajnosti a oni si ty plemena chovali sami pro sebe.

Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na p. Kluckou, popř. p. Diviše

(linda, 12. 12. 2014 14:44)

Přesně tak. Za svoje členské příspěvky chceme aktuální informace ( ne jednou za půl roku či déle starou hromadu), ta trocha, co se vejde do časopisu Koně, týkající se našich plemen nestačí.

chovatele

(pavel, 4. 12. 2014 19:19)

hobby chvatel ? Profi chovatel ?každy v dnešni době krvaci a když to jinak nejde hleda zpusoby a zdroje ale žadny svoje chladnokrevne koně neopusti dokud má ,,co do huby" a žadny to nevzda lehce proto tady mame chladase i v roce 2014 diky obětem chovatelu

Re: chovatele

(linda, 5. 12. 2014 5:56)

No, jak kdo. Jsou takoví, co říkají, že kdyby neměli dosáhnout na dotace z GZ ( třeba kvůli diskutované úpravě měr u SN), tak se na koně vybodnou a budou radši chovat masné krávy. Jsou prostě tací, co to dělají hlavně proto, že jim to s dotacemi "vychází".

Re: Re: chovatele

(Míra, 5. 12. 2014 9:10)

Lindo, máte naprostou pravdu a pro dotace nechala spousta lidí přepsat norické koně do SN i když mají slezských genů daleko méně než norických.A tak jsme přišli o Streimura a další.....No nevadí, já mám jiný chovatelský cíl než získání dotací . Hezký den :-)

Re: Re: Re: chovatele

(linda, 5. 12. 2014 9:49)

Míro, za Streimura a ostatní se dá poděkovat jen norické RPK, která hřebce přebírala. On celkem nikdo nepochopil, podle jakého klíče, ani se to nesnažili nikde vysvětlit, proč jim ti SN, co pro N vybrali, přišli být noričtější než ostatní. Ani neobjížděli všecky hřebce... takže jedině oni k tomu mohou dát vysvětlení.

Re: Re: Re: Re: chovatele

(Míra, 5. 12. 2014 11:19)

No víte Lindo, ti hřebci, to je jen další krok k likvidaci norika a preferování SN. Na tom "výběru" se zřejmě podíleli obě RPK (N, SN), ale já tuto situaci zaregistroval poprvé v roce 2002-2005, kdy se jednalo o dotace a GZ.V té době byl vydán i seznam klisen-zakladatelek aktuální populace SN-r. 2003 a těchto klisen bylo přesně 55 !!! Zřejmě ne náhodou v roce 2005 bylo chovatelům norických klisen na bídnuto, cituji: " Vzhledem ke změně řádu Plemenné knihy SN a usnesení Rad plemenných knih SN a N ze dne 17.6.2005 zveřejňujeme seznam klisen zapsaných v plemenné knize Norika, které je možno na základě žádosti majitele přihlásit zároveň k plemenné knize SN.Žádost musí být......" -konec citace. Seznam se týkal asi 300 klisen, včetně té mé.Podíl slezských genů nebudu rozebírat, protože byl nízký a navíc nepravdivý. Kdo k tomuto postupu dal podnět,nevím.Považte, nebyl ojedinělý případ, že norickému hřebci a norické klisně se narodil "slezáček". To se to chová, to se to množí základní stádo,co? Nachytali chovatele na dotace.Muselo to být asi silné lobby, když byl zrušen i zákon na ochranu autorských práv týkající se názvů plemen zvířat.. .....Tak a jdu se uklidnit ke koním,nebo mně praskne cévka :-).

Re: Re: Re: Re: Re: chovatele

(linda, 5. 12. 2014 11:46)

Ano, je to tak. Ale těžko vyčítat chovatelům, kteří nechali v poslední době své noriky přepsat do SN. 1996 jsem koupila noričku, ke které mi ze Slatiňan během krátké doby bylo oznámeno, že je zařazena v GZ SN. Tehdy bylo i jedno, jakým se pustí hřebcem ( SN/N). Stejně tak hřebci - stačí přehrabat staré Seznamy a jednání RPK, kdy se z kterého norika stal SN a byl zařazen do GZ. Někdo ke své SN kobyle přišel jak slepý k houslím ( že mu ji tam přeřadili sami) a někdo to štěstí neměl, tak využil nabídky. Aby ale ti, co to měli bezpracné hleděli dnes přes prsty na ty, kteří svoje koně přehlásili na základě možnosti, která se nabízela mi přijde malicherné. Před 20 lety to stejně bylo skoro všechno norik ( radši neřešit hřebce, co lítali během života z N do SN nebo naopak).

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chovatele

(Míra, 5. 12. 2014 12:44)

Chaos. No já teda tu svoji nechal tam kam patřila a to je norik.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: chovatele

(linda, 5. 12. 2014 12:48)

Jo, chaos je to správné slovo. Každý, kdo se v tom pohybuje delší dobu to musel zaznamenat. Z jednoho plemena dvě a nakonec je rozseknout úplně...

Zajímavé

(Fanóš, 1. 12. 2014 17:19)

Tak jsem si přečetl co tady přibylo a ejhle.Paní Jindřiška je hotový spisovatel.Jenže ona své oči upírá jen ke svému Centru,vše vidí pozitivně a tak to prezentuje.Holým faktem ovšem zůstává,že koně jako hlavní pracovní síla jsou pryč.Možná nějaký pidimalozemědělec koně použije,možná sem tam nějaký zahrádkář,ale to je tak vše.Domnívat se,že dnešní velkoplošní hospodáři vymnění koně za traktor je k smíchu a pár hektarů na které by snad kůň stačil nikoho neuživí.Proberte se a přestaňte lidem lhát.Chladnokrevníky nezachrání ani řeči ani žádné Centrum.Udržovat je bude jen Zemský chov a jednotlivci s jednou,dvěma klisnami které paní S. tak ráda nazývá hobby chovatelé.

Re: Zajímavé

(linda, 1. 12. 2014 18:30)

Hobby chovatel je ten, kdo dělá chov z přesvědčení a s láskou, ne jen proto, že to zrovna sype. Nikdo není víc.

Re: Re: Zajímavé

(Jindriska, 1. 12. 2014 19:22)

Profi chovatel je ten, kdo dělá chov z přesvědčení a s láskou, ne jen proto, že to zrovna sype. Nikdo není víc.

Dá se s tím souhlasit? Rozdíl je "pouze" ve vlastnění živnostenského listu na chov, protože pak to zajímá i finanční úřad a daňový systém.

Re: Re: Re: Zajímavé

(linda, 2. 12. 2014 11:51)

Profichovatel se chovem živí, hobbychovatel má chov jako koníčka. Profichovatel chov plemene opustí, když pro něj přestane být ekonomicky zajímavým ( neuživí, nenese - ikdyž zkresleno silně využitím dotací), hobbychovatel, mající chov jako koníčka nemá problém i do momentálně nerentabilního peníze vložit, protože tak to u hobby je. Hobbychovatelé drží chov i nerentabilních plemen, profi to zajímá jen, dokud se to rentuje. Proto je hobbychovatel pro své plemeno více přínosem. Tak, jak zmínil Fanóš.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37

následující »