Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Nezajímavé

(Fanóš, 2. 12. 2014 18:48)

To jsou názory jedné paní.Vážená Jindřiško.Jestli nějací chladnokrevníci budou za čtyři generace vypadat jako gidran,tak to budou SN. Mají k tomu nej předpoklady a to nejen pro to,že původně vznikli z lipicánů a jiných teplokrevníků.Pokud někdo chladnokravníky zdevastuje,tak to nebudou menší chovatelé ze zemského chovu,ale sdružení jako ASCHK a možná i to vaše.Takové subjekty mají ve všem pravdu a jdou si za svým,i když to stojí -za nic.Ne každý,kdo má na něco živnosťák je profesionál.Živnosťák profíka nedělá.Hezky to napsala Linda i Míra.Jestli něco udrží chlaďáky,tak láska,obětavost a selský rozum.Živnostenský list to nebude!

Re: Nezajímavé

(Jindriska, 2. 12. 2014 22:57)

Vážený Fanóši, zase máte pravdu. Jen v jednom ne - Centrum nikoho nepřesvědčuje, ale také uznává vedení knih Asociací. Prostě si jde jen svojí cestou, jak nejlíp dovede skupina lidí, kteří se aktivně domlouvají na valné hromadě. A představte si, že je jich sdružených převážně bez živnostenského listu. Na cestu ASCHK se musíte zeptat u asociace.
V každém případě ta pravda spočívá v tom, že za každého hovoří výsledky a činy. Kecat můžeme všichni strašně moc... I tak vám děkuji za komunikaci, je určitě přínosná.

Atos

(Alois, 10. 11. 2014 22:23)

Vážení,po delší době jsem pročítal weby o chl.koních.Zjistil jsem,že to je katastrofa.Mám pár připomínek a to prvně k paní Svobodové.Nelíbí se mi,že se zajímáte o chov Čmbk a to hlavně o hřebce Atose.Myslím si,že komise rozhodla správně je třeba si uvědomit,že typ koně nedělá jen obvod holeně (hřebce jsem viděl jen na foto),jaká je komise není třeba polemizovat tu si zvolili chovatelé sami a jestli dobře nebo špatně je věcí názoru.Jestli nebyl hřebec připraven na základní zkoušku je zase chybou majitele,já když jedu na ZV klisen tak se mně také nikdo neptá jak ji mám připravenou.Mně by paní Svobodová více zaujalo,kdyby jste nám mohla napsat výsledky Vaší studie ohledně práce chl.koní v lese.Myslím,že za 2 roky co Vámi byla tato studie napsána by měly nějaké výsledky být.Zatím vím jen jak to dopadlo na Šumavě.Též by mně zajímalo kde jsou všechny sliby ,které byly dány chovatelům třeba ohledně výkupu hřebečků ZH Písek.Na valné hromadě bylo slíbeno,že ZH vykoupí 30 hřebečků.že ti co nebudou vybráni do chovu budou pracovat v lese.Když toto kritizoval pan Malát v Jezdectví tak jste o něm napsala,že zaspal dobu a že mu ujíždí vlajková loď (asi zakotvila jinde).Též by mně zajímalo kolik lidí,kteří udělali rekvalifikační kurz na kočího v lese v tom lese pracuje.Myslím si,že by bylo pro chovatele přínosnější abychom věděli např.kolik připustil,který hřebec kobyl v minulém roce a kolik se narodilo letos hříbat.Toto jsou fakta daná a ne se jenom dohadovat o blbostech a chovatelům říkat pravdu ať už je špatná nebo dobrá.To co píše pan Pavel o Čmbk tak tomu se je třeba jen zasmát neboť tento člověk neví o chovu vůbec nic.Doufám paní Svobodová,že se v brzké době od Vás dozvíme více podnětných věcí o tom kam kráčí chov chl. koní a Vše bude podloženo fakty a nejenom domněnkami.

Re: Atos

(Jindriska, 23. 11. 2014 20:55)

Milý Aloisi, vy jste mne tak hezky uctivě oslovil a za to i já vás ctím a tak vám ráda odpovím. Atos: zajímat o chov čmB mi asi zakázat nemůžete. Ale já do něho nehodlám "belgikům" fušovat. Rozhodně ne ve výhledu pěti let, než mi/nám dospěje ve stádě ta poslední současná generace SN. To je moje PLUS na rozdíl od některých chovatelů belgiků, kteří fušují do posuzování slezanů a noriků. Zjistila jsem, že moje jedna jediná zadnice zvládne dobře sedět jenom na JEDNÉ židli, dvě židle už je podle lidové slovesnosti příliš...:-). To, že se zajímám o chov chladnokrevníků obecně, belgiky nevyjímaje, jako o typ koně - tak to bude průser, to mi tedy snad, Aloisi, poradíte, kde je hranice. Protože na druhé straně nikdo ani nepípne, když napíši dobrý článek i ve prospěch čmB...ach jo.
Aloisi, mně se zase nelíbí, že mi jmenovitě zakazujete zajímat se o Atose, když moje oči, které každý den sledují řadu koní ve výcviku a ve výkonu a v odpočinku, remonty nevyjímaje, vidí, že je TEN ONEN konkrétní kůň zmatený a nešťastný, co to proboha po něm chtějí!, když on už víc ve svých dvou letech neví, jak s tím vyčůrat. A od toho jsme my, moudří LIDÉ, abychom tomu pod bílým stanem komise porozuměli, co se odehrává.... Já jsem nesdělila, že je komise špatná, já jsem napsala, že je mi líto, že to nepoznala a nedala mu šanci v dalších 60 dnech v Tlumu, kde mimo jiné vylítli jiní hřebci, třeba proto, že neměl spuštěná varlata. Atos byl zjevně plnohodnotný hřebec. Je to jedno jestli tam byl Atos, kdyby tam byl (SN nebo N) Portos nebo jiný mušketýr, tak bych projevila lítost také, protože tím lituji chovatele za to, že je v dobré víře po zásluze potrestán. Chovatel byl připraven hradit test, hradit přepravu, komplikovat si život s hřebcem vedle klisen atd., no nic, já jsem vzděláním jenom veterinář a jenom analytik v jednom socio oboru, ale také všímavá ženská, tak se nezlobte, Aloisi. I u jiných hřebečků jsem viděla další lidské nedostatky. Nechtěla jsem si stěžovat, věřila jsem, že upozorním na něco, co se dá zlepšit, i jsem naznačila návod. Jestli je to pitomost, co jsem k At. napsala, tak si to přeci opravdoví pravověrní chovatelé řeknou, že nemám pravdu, že se mezi ty ojky nakrátko vyvázaný držáky hromotluk kůň musí smotat jak had, i když se neumí ohýbat ve svém vypracovaném neohebném jelením krku.
Je škoda, že jste viděl At. jen na fotce. Jinak byste věděl, že nedostal už ani šanci se předvést v tahu v saních, takže jak říkáte - je chyba majitele nemít připraveného tříletého koně (klisnu) ke zkouškám, ale hřebec byl dvouletý a čtvrt a v tahu v saních byl připraven určitě...
Já vím, že komisi si zvolili "lidé" z těch, co jim byli nabídnuti. Možná by si chovatelé vybrali jiné autority do komisí, které by jim nabídly profesionálnější výkon soudců, kdo ví. Mně na tom nezáleží, protože to holt musím respektovat jak to leží a běží. Musím (nebo mohu?) respektovat i to, že norický tříletý hřebec Grand byl vyloučen pro jakousi blíže nespecifikovanou estetickou vadu (ne funkční) na předních končetinách, ačkoliv byl jedním ze čtyř kandidátů ve volbě Nejkrásnějšího koně roku 2014 (najdete na stránkách ASCHK) za chladnokrevné pro celou ČR.
Já doufám že čtenářům poskytuji i fakta, nejenom domněnky, jak uvádíte.
Ostatně mám hodně faktů a skutečností ke sdělení, a nejsou vždy líbivá a také jsou i někdy moc dobrá, ale jsem si vědoma, že by jejich zveřejňování vedlo k řevnivosti a to už opravdu nechci, promiňte mi to.

Re: Re: Atos

(linda, 23. 11. 2014 21:49)

Jen bych chtěla dodat, že obojí ( proč nebyl vybrán do testu Atos ani Grand) je specifikováno zde na stránkách http://www.schchk.cz/fotoalbum/odchovy-a-testace-hrebcu/zzv-hrebcu-a-predvyber-do-testu-dvorka/

Re: Re: Re: Atos

(Jindriska, 23. 11. 2014 22:48)

Děkuji. Já fakt nevím, jak hodně je nedorostlý dvouletý hřebec "netypický" pro čmB, co je konkrétního za "špatným postojem" a "utvářením zadních končetin" čmB. Ale roky jsem poslouchala nářky chovatelů na tenčící se holeň a nutnost přilít krev nějakým importem, čímž se potomek vyřadí z genetických zdrojů....a dotací jako podpory státu na čistokrevný chov. No je v tom trochu rozpor, ale to není moje starost.
A možná vy stálo za to, kdyby se komise pídila u veterinářů, čím je ta pakost způsobená a na co má vliv. Já to vím, ale není to moje starost.
Mně osobně vadí u hřebce, který má být nositelem genotypu, že má mizernou povahu, nepodá výkon a je na pohled deformovaný, co ovlivňuje jeho výkon. Ať je to belgik nebo norik.

Re: Re: Re: Re: Atos

(linda, 23. 11. 2014 23:57)

K tématu pakosti ( návní kosti)
http://dominika-svehlova.cz/nemoci15.php

Re: Atos, ad Výsledky studie

(Jindriska, 23. 11. 2014 22:09)

Milý Aloisi, také na toto vám odpovím. Jestli jste tedy četl studii celou až do konce, tak to jsem ráda. (Přístupná na internetu.) Tak to jistě víte, že je psaná pro uplatnění soukromého sektoru, nikoliv na zaměstnanecké poměry a že je psaná na výhled postupného a trvalého budování příležitostí po "X" let. Že se v ní píše i o použití různých technologií, i turistickém ruchu a bydlení a věkové skupině pro projekt vhodné. To, že studii někdo uchopil jako příležitostnou předvolební kampaň (byli na její realizaci interesováni dva kandidující senátoři :-) mimo vliv autorského týmu), tomu tempu realizace ve stylu "hop na krávu a je tele" jsme nedokázali zabránit. Je nám to líto, jsme chovatelé, nejsme politici. Ale ujišťuji vás, že dosud jsme vynaložili úsilí stav věci změnit ve prospěch chladnokrevného chovu SN, čmB. Pro polské koně bohužel ne, přeci nepůjdeme proti sobě samým, těm reklamu vytváří asociace protěžováním v chovu a mediální pozorností. A tak to asi má být, myslím, že to řada chovatelů akceptuje a nevadí jim to.
A teď mi řekněte (jak jsem už uvedla jsem všímavá ženská a něco mi mohlo uniknout), čím jste přispěl vy pro chladnokrevný chov? Máte za sebou jistě vlastní zkušenost s vynaloženým úsilím pro chladnokrevníky. Ráda s vámi budu sdílet vaši radost...
Vy víte, jak to dopadlo na Šumavě. To je super, tak snad se shodnem na tom, že jste tam kvůli "Návratu koní na Š" byl také minulý víkend jako já Svob., takže máte přesné info pro cizí uši a že víte, že jsou soukromníkům dveře otevřené..........v parku, v obcích..................
a je jen na jejich iniciativě, jak se přihlásí parku se svojí živností na turistický ruch a domluví si těžby na koně, hiporehabilitaci, ale rychle - sezona začíná a návštěvníci čekají.
Ve studii se nikde nepsalo, že by park měl nakupovat koně, ale psalo se, jaké pobídky by měl park nabídnout k vzájemné spolupráci se živnostníky, kteří mají koně v pořádku, vědí, co je reklama a solidní vystupování, sjednávání zakázek, komunikace s veřejností, aby to bylo schůdné a hlavně pro česká plemena, včetně pojištění zodpovědnosti při nehodě. To, že park nakoupil koně, byla otázka čerpání peněz na projekty, které šly mimo studii a nebyly v ní popsány. To byly akce zemského hřebčince a ekonomiky parku. Takže v ní nebyl scénář na ekonomický propadák, který způsobilo spojení "modré" a "oranžové" strany. Současný dosazený ředitel "ranhojič" pan Hubený není členem stran a je to ochranář celou duší, proto po konzultaci s managmentem nezavrhl původní verzi více příležitostí soukromým koním na Šumavě. Ale je to šéf státní firmy a tak se zodpovídá za námi svěřené koruny státu v daních a spočítal, že největší ztrátová položka byla za zaměstnanecké platy kočích a za odměny konkrétních jmen z hřebčince a univerzity alias realizačního týmu. Pokud někdo nalhával chovatelům, že se uplatní jejich chovatelský výsledek - hříbě na Šumavě, tak tím možná měl na mysli výkrm koní k masným účelům, jak zaznělo na radě genetických zdrojů v roce 2013 od jednoho inženýra/chovatele hovězího, spřízněného s docentem z JČ univerzity, proti čemuž jsem se ohradila. Že prý norici vykazují dobré růstové parametry v tamějších podmínkách - proč ne, bezpůvodových koní je tu třetina populace.
Jediný soukromník najatý do projektu (netýká se minitendrů) se svými koňmi na smlouvu byl produktivní, štval lesníky vyžadováním práce v těžbě u turistických cest, vydělal parku na turismu ony zveřejněné ziskové položky a byl první propuštěn :-(. Ale pozitivní příklad zasel a tak je to teď umožněno dalším. Takže neváhejte, kdo máte zájem s genetickými rezervami odejít na Šumavu a pracovat tam a volejte panu řediteli Hubenému nebo paní Mullerové, kontakt na webu parku. Neobracejte se na náměstky, není to v jejich kompetenci a navíc mají v živé paměti různé existence s nedobrou pověstí v době Kirillu, takže se nechtějí angažovat.
Takže shrnu - na Šumavě to dopadlo dobře, všechno dobré konec dobrý, jen to prostě jako každý jiný projekt má časový interval delší než "včera dnes a zítra" a není to bez práce. Jako všechno.

Re: Re: Atos, ad Výsledky studie

(Jindriska, 23. 11. 2014 23:23)

...a pro upomenutí, že ve studii byly kalkulace velmi důležitou částí a zdůrazňované, je tu video z roku 2013, kdy projekt "Návrat koní na Šumavu" startoval
https://www.youtube.com/watch?v=nE7TbL1OP5g

Re: Re: Atos, ad Výsledky studie

(linda, 24. 11. 2014 8:12)

Jindřiško, jenom jeden dotaz k tomuto: budou tedy NP Šumava v lese upřednostněni čistokrevní SN, ČMB koně před ostatními ( pokud bude více zájemců), anebo je to parku jedno? To je myslím jedna z věcí, o kterou šlo... jinak děkuji za objasnění situace.

Re: Re: Re: Atos, ad Výsledky studie

(Jindriska, 25. 11. 2014 15:05)

Upřednostnění SN a čmB bylo součástí původní studie a spolupráce s předešlým ředitelem parku. Současný má názor, že ochrana ohrožených druhů zvířat mimo "parkovou" faunu přísluší jiným organizacím (volně přeloženo z tiskových zpráv). Ale nevylučuje se to. Tím, že se začal projekt realizovat fofrem a hákem, nedošlo k upevnění podvědomí lidí v parku -PROČ? národní plemena.

Re: Atos, ad ZH Písek

(Jindriska, 23. 11. 2014 22:36)

Milý Aloisi, i mě by to zajímalo, kde jsou sliby ZH stran hřebečků do lesnictví, protože kam moje informace sahají, státních lesů tu je více (nejen NP CHKO, také LČR a Vojenské lesy a pak jsou také obecní lesy s vstřícným přístupem ke státnímu podniku), ale to se asi budete muset obrátit na pana ředitele, který rekvalifikace uvedl do života.
A máte pravdu, opravdu velmi by mne zajímalo, kolik lidí z rekvalifikačního kurzu na kočího dělá v lesnictví! Tuhle statistiku snad vedou v Písku, když žádali o podporu vzdělávacího projektu hejtmana, s tím, že se vytvoří velká řada pracovních míst. To skutečně žádal pan ředitel, myslel na všechno. Jen ne na to, že do lesa se dle zákona může jít i bez drahé rekvalifikace, jenom uhrazením tisíce korun za živnosťák. Takže rekvalifikaci navštěvovali techničtí pracovníci a sekretářky z parku plus tři adepti na kočího - zaměstnance. Další - nevím.
Takže kolik jich dělá v lese???

Re: Atos, ad ZH Písek

(Dráb, 1. 12. 2014 10:37)

Jak mi v ZH Písek bylo slíbeno, skutečně jsem loni na podzim (s několikaměsíčním zpožděním) dostal nabídku odkupu mého rok a něco starého SN hřebečka. Nabídka byla směšných, ba skoro urážejících 8-12 tis - za hříbě, které od narození chodilo s matkou ve voze, bylo zvyklé na auta, davy turistů, ošetřování a SLOVNÍ povely (odposlouchané z provozu). Radši jsem si ho ponechal a v necelých dvou letech prodal za 35 tis.

Re: Atos, ad ostatní

(Jindriska, 23. 11. 2014 23:21)

K panu Malátovi: psal pouze o uplatnění v lesnictví, ale vůbec nevěnuje pozornost zemedělství a zelinářství, kam putuje čím dál více koní a nehledě na další obory včetně sociálních důvodů udržení chladnokrevného koně. Které? Kdo chce, bude pátrat. Psal o velké skepsi a já se s ní neztotožňuji, protože za dva roky, jak jste uvedl o studii, Aloisi, se opravdu navýšil počet provozovatelů koně v lesnictví, ale ani já, ani Svoboda neovlivníme nákup skrze překupníky z Polské destinace. To je na svazech, jakou mají propagaci a osvěžují povědomí lidí. Možná, že pan Malát skepsí zavřel některá vrátka ke kupcům belgiků, kteří do té doby váhali... a je pravda, že oči prodávají a s tím musím chtě nechtě souhlasit. Jinak pan Malát má u mne kredit úspěšného chovatele několika koní, otázka je, zda na živnost na plný úvazek, nebo hobby chovatele mimo svoje zaměstnání.
Jestliže se na kolbišti MČR prohání masivní "polák" nebo "ardenský typ" a vyhraje, co utkví v paměti diváků? To, že v lese svižnější norik/SN nebo belgik si i svým vlastním "softwarem" umí poradit a dá do výkonu svoji vůli a podá třeba i větší a rychlejší výkon, tak to nikdo z diváků už nestuduje. Do lesa nedohlédnou. A připouštět se bude masivními hřebci, kterých přijede ze severu dostatek a třeba dostanou požehnání od RPK, jako už historie PK ČMB vykazuje. Myslím, že jsou členové místních svazů vyloženě hendikepovaní svým členstvím, platí příspěvky na svoji propagaci a ta je vlastně výhodně poskytnuta jiným plemenům. Takže pokud jste, Aloisi, chtěl podněty, tak ode mne tento: startovné na závodech a výstavní poplatky nemístním plemenům třeba - čtyřnásobné! Za reklamu. Nebo ať se spolčují ve svých svazech jiných plemen v zahraničí nebo založí nové v Česku. To je rovné. No nic.
Osobně se naštěstí angažuji v propagaci slezského norika a navýšené počty březích klisen v GZ hovoří za vše, tak teď jen s pokorou musím oslovit další generaci a další skupiny, které se v dalších letech budou rozhodovat, kudy cesta... Poraďte - co víc mám ještě udělat?

Pokud chcete ještě fakta, kam kráčí chov dál, tak se podívejte na statistiku plemenné příslušnosti uvedenou na ASCHK a uvidíte, že to není o podpoře čistokrevnosti vůbec, takže není vůbec podstatné, kolik který hřebec klisen a kolik hříbat, bude to klesat, to je jisté i bez čísel, která jsou pro vás důležitá a respektuji to. Je to o vydávání zpoplatněných modrých průkazů. Možná by bylo účelné sdělovat, jaké přednosti a nedostatky mají jednotliví hřebci a proč je šlechtitel doporučuje pro tu kterou klisnu. Jaká je ústřední myšlenka komise pro výběr hřebců, jakou odbornost má personál v testaci remontních hřebečků, jakou chovatelskou hodnotu ve svazu má šampionka tříletých klisen atd. Pro mne je důležité CO s TÍM?? Co pro to můžete například udělat Vy? Já vás podpořím.

čmb

(pavel, 13. 11. 2014 17:34)

O chovu toho zcela jiste nevim tolik jako pan alois ale vim jaky kun se uplatni v praxi a dotačni vrany to nejsou tim nijak nikoho nesnižuji jen řikam smutnou pravdu o tom jakemu konio daji přednost lide ktři s nim chtěji tahat a je to logicke čmb vzniklo na zaklade importu a jestliže si nekdo mysli neco jineho a snyži se import nahradit tim co zbylo pobihat po pastvinach v čr , bude to od něho hezke ale k mohutnemu pracovitemu koni to nepovede ale dotace na to přijdou , to je nazor jednoduše uvažujiciho človeka , je to važne tak daleko od pravdy ? Nicmene další připomonky pana aloise jsou velmi podmětne myslim že by to chtělo vice takovych lidi jako pan alois

Re: čmb

(linda, 14. 11. 2014 9:26)

Já bych k těm importům v ČMB, jak člověk často slýchá stesky, že to byli dřív jiní, kostnatější koně - měla jenom připomínku: pohledejte si v PK on-line importované zakladatele linií. Zjistíte, že to nebylo nic mohutnějšího, než je teď a holeň třeba Agara z nich nemá ani jeden. Tak nevím, jestli to spíš není utkvělá představa některých, ti mohutnější předci..

Re: Re: čmb

(pavel , 14. 11. 2014 12:34)

Možna mate pravdu , ja jen řikam co vidim chodit ted a co chodilo před dvaceti lety kdybych to detailnme prostudoval možna bych dal za pravdu pani linde

Re: Re: čmb

(pavel, 14. 11. 2014 13:52)

Jenže kdyby to bylo tak jak řika pani linda kde se tenkrat brali ti mohutni koně kobyly a hřibata , možna to kovaři přifukovali měchy ..... , mužu vam přivest nekolik chovatelu kteři pamatuji co to byl belgicky kun (ostatne něco takoveho šlo zahlednout i v devadesatych letech) a kteři na svych belgickych konich odchvali x generaci a do jednoho vam řeknou že žadna dcera po silne matce nemela miry jako matka a třeti čtvta generace ani nemluvim , belgik vznikl pomoci importu hřebcu ale i klisen , a takovi ti posledni zastupci linii s vyjimkou no jestli jejich hřibata obstoji v praxi ktera vyžaduje hlavne skloubenou s charakterem nevim nevim ale chovatel by take zajimalo zda když se jim takove hřibě narodi dostaneli take vyjimku . ale to už je jina debata ktera nepřisluší mě

Re: Re: Re: čmb

(petr, 25. 11. 2014 9:48)

ty míry to je trochu složitější, podle mého názoru se da třeba těžko srovnávat linie Miroš , Corale s linii Marquis de Vraimont, Branibor, jsou prostě linie které jsou jemnější a mohutnější a nemůžu mít jednoho koně jak druhého. To je můj názor začínajícího chovatele

Mimo Atose

(Jindriska, 23. 11. 2014 23:36)

Milý Aloisi, chci také sdělit, když už jste mne vyzval ke sdělování, že jsem pod vlivem dobrého dojmu z předvýběru hřebečků ve Dvorkách v září t.r. nabídla jejímu majiteli a provozovateli reportáž o tom místě a chovu koní, tak pozitivně, jak jsem se vyjádřila tady o hodně pater níže. Reportáž do nejhlavnějšího českého jezdeckého časopisu. Prostě na mne udělal dojem personál, který prošel velmi pozitivní změnou, jak ví vícero chovatelů, dojem udělala tělesná zdatnost a připravenost koní samotných. Pan šéf se neozval žádnou odpovědí. To nevadí, je to jeho volba a respektuji, bude psáno o jiných kvalitních. Jen to sděluji národu, že se v souvislosti s paní Svobodovou děje také něco pozitivního.
Věřím, že vše od "Jindriska" četli jen ti, kteří chtějí přijmout moje slova, ostatní ať laskavě drží papulu nebo se mne osobně zeptají, co jsem měla na mysli. Zodpovím.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35

následující »