Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Koně na Šumavě

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:30)

Ti v depozitu parku jsou stále i po obálkové metodě nabídek za ně od pátku k mání, krom hříběte, na které došla jedna nabídka.
Kde je chyba?

Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 6:18)

Že by byla chyba v ceně? 80 tisíc jako minimální cena za 8 letou kobylu - za to se dá pořídit plemenný hřebec. Myslím tím tržní cenu - ne to, co bychom si přáli za koně dostávat. Vysoká přání znamenají, že kůň nemění majitele.

Re: Re: Koně na Šumavě

(Jindriska, 13. 12. 2014 11:12)

Máte pravdu.
Já mám také pravdu, když si myslím, že v té samé prvotní ceně byla dobře ohodnocena práce chovatele (bez řevnivosti prosím - profesionála), na pk onlajn se dá zjistit, kdo to z veřejně činných lidí byl, hodnota chovné březí klisny, mladé, perfektně vycvičené pro projekt, enormně hodné bez zlozvyků a pochybení ve výcviku. Tedy nevím, zda je nyní březí? Ale určitě o rok zralejší a zkušenější a stále mladá a zdravá. Rozdíl v pořizovací ceně valachů (ve srovnání s klisnou to byli "blbky") byl cca mínus 10 tis.

Lindo, oč je víc hřebec a navíc ze současné české nabídky???? Kdy je zavedeno podbízení se nízkou připouštěcí cenou paušálně? Nedalo by se to vyřešit jinak? Já osobně velmi stavím na klisnách, hřebec je pro mne kořením.
Takže moje sdělení tkví v tom, že někdy "chovatelé" degradují sami sebe a neváží si své práce, pokud mají svědomí a dělají ji odborně.
Pak jsou možná na úrovni množitelů?

Ale k té Šumavě - to bylo velké haló, jak je projekt k prdu a teď, když je šance z něho něco pozitivního vyzískat, chovatelé nepodají nabídky. Ale dá se to pochopit kontinuálně: hřebčince vykupují hřebečky (potencionální budoucí plemeníky) za podměrečnou cenu od chovatelů, takže proč by tito akceptovali cenu koní získaných z hřebčinců. Začarovaný kruh. Dobrá cena nemusí být jen pro "vyvolené"
Kdo přispěje návrhem, jak to vyřešit? V posledním zápise jsem četla myšlenku rozšířeného předsednictva přijímat návrhy od chovatelů. To je přeci super, teď nás vrcholný orgán chce vyslechnout!!!

Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 13:09)

Plemenný hřebec je víc, protože dá mnoho práce, času jeho uchovnění (na x nevybraných hřebečků, co neprojdou živíte 1 - snad v budoucnu vybraného). Sama znáte. Kdežto do chovu klisna projde každá, co udělá míry. Samozřejmě s původem. Samozřejmě se zkouškama, pokud jde o HPK a GZ.
Ceny ničeho z uvedeného výš neřeším - ty určuje trh a potřeba nebo nutnost majitele/chovatele nabízené prodat. Cokoliv z toho. Málokdo dostane to, co by si přál a koho ten stav příliš netěší, nechová anebo neprodá, nechá si pro sebe.

Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 13:27)

Nevím, co myslíte tímto:
"Lindo, oč je víc hřebec a navíc ze současné české nabídky???? Kdy je zavedeno podbízení se nízkou připouštěcí cenou paušálně? Nedalo by se to vyřešit jinak? "
S nabídkou problém nemám - kdo chce si hřebce vybere, kdo ne, nepouští. Nízká cena připouštění - si nastavuje majitel, stejně tak, co pustí ( jaká reklama bude jeho hřebci chodit po světě). Zvýšit hromadně cenu připouštění znamená jen další zmenšení už tak malé uzavřené populace ( bavíme - li se o společném - SN), protože se bude pouštět ještě míň. Nevím jak - nebo co v tom řešit, se stávajícím stavem problém nemám.

Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 13:37)

Je totiž úplně jedno, co si o ceně 80 tis. za 8 letou kobylu myslíme vy nebo já nebo kdokoliv jiný, kdo ji nekoupí. Stejně jako co si myslíme o cenách jiných prodávaných koní. Význam pro prodávajícího má pouze ten, kdo přijde a zaplatí mu to, co chce. Všecko ostatní jsou jen řeči.

Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(Jindriska, 13. 12. 2014 14:08)

Přijímám váš názor(-ry).

Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 14:08)

A co se týče výkupu hřebečků, asi ani netřeba komentovat spolu tak pěkně související 2 věty - citace ze zápisu:

p. Ptáček – malý špatný výběr hříbat, špatný stav hříbat, není z čeho vybírat
p. Ptáček – vysoké náklady na odchovnu, nízká dotace, cena výkupu cca 8-12 tis

To se pak opravdu nelze divit těm, co uvažují nad přechodem k chovu masných krav, pač dotace na masné tele je nemalá a to tele nemusí umět vůbec nic z toho, co slušně odchované hříbě ( + odčervení, očkování, označení, korektury), a odbyt, pokud je narostlé, je vždy jistý. Nikdo nepitvá exteriér, temperament, povahu, ochotu spolupracovat s člověkem. Třeba za pár let už to bude s hřebečky jen na darování?

Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 14:22)

Jindřiško - a aniž bych do toho chtěla dál rýpat - tady na tom přesně je vidět profi x hobby uvažování.
Hřebčinec nabídne za hřebečka málo, protože se to nevyplácí a odchovna je drahá - a to jsou odchovny dotovány státem.
Soukromník to neřeší, dá tržní cenu, hřebečka vychová podle svého nejlepšího vědomí a s vědomí a předvede ( bez dotace odchovu) na předvýběr, jako hřebčinec. Většinou, pokud ho koupí jako hříbě i zaplatí více, než hřebčinec. A nenatahuje ruku na zdotování odchovu od státu...

Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(Míra, 13. 12. 2014 16:47)

Dotace zrušit komplet a bude pokoj.Alespoň se ukáže, kdo je zlatokop a kdo je skutečný chovatel.

Re: Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 18:15)

Přesně, Míro, moje řeč. I zemědělské - unijní, komplet plošně. Bohužel k tomu nikdy nedojde. Až kdyby byly všechny na nule, teprv pak je to o rovných podmínkách. Ale toho my se nedožijem.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(Míra, 13. 12. 2014 18:56)

Já si Lindo myslím, že dožijem, ne že bych tady chtěl strašit do 100, ale když není na zdravotnictví apod. a za dotace se kupují teréňáčky, čtyřkolky...toho si brzy někdo všimne a bude šlus.A jak je to obecně v ČR s čerpáním dotací, není žádné tajemství.

Objektivně/subjektivně

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:11)

...chci sdělit, že sl. Klucká má u mne "klobouk dolů" za rachotu v zaměstnání kolem hajter (a ty umějí vyčerpat), za organizaci a to moc dobrou kolem předvýběrů, ZVV, testace na odchovně (včetně tiskovin) a ještě za vedení administrace webu, včetně vkládání fotek. Každý, kdo jsme kdy dostal důvěru za vedení čehokoliv, víme své, třeba i za vedení rodiny.
Sl. Klucká: já věřím vaší omluvě a vysvětlení nedostatků.


(....tak a nemusím víc psát na stránky časopisu:-). )

Re: Objektivně/subjektivně

(linda, 13. 12. 2014 6:10)

Zaměstnanost velmi dobře chápu. Co nechápu je, že pokud od srpna členka nového vedení žádá o heslo k přístupu na stránky, aby mohla vkládat aktuální informace a není možné, aby ho ani přes urgence dostala dřív než v prosinci - a vlastně se něco hne až přes ten cirkus tady - také mně napadá to stejné: Komu to slouží?? Zaměstnaný nestíhající člověk tvořící svazové stránky by měl být přece rád, pokud se mu v tomto nabízí pomoc - ubude mu totiž práce.

Re: Objektivně/subjektivně

(Míša, 13. 12. 2014 8:18)

Nikdo správkyni webu neuráží, nebo nepodceňuje - sami víme že web měl své dobré období a i své mrtvé období, ale když jí dobrovolně nabízím spolupráci tak nevidím jediný problém. Z jejich strany mi problém taky nebyl sdělen, ale bohužel nebýt této veřejné diskuze, bylo by to asi tutláno pořád do další schůze..

Re: Re: Objektivně/subjektivně

(Jindriska, 13. 12. 2014 10:36)

Konec dobrý - všechno dobré.
A tady je vidět, že občas se musí vyrobit pořádný humbuk (já tomu říkám "kopnout do bedny, aby se někam hnula"), aby se opravdu věci daly do pohybu. Málokdo to ustojí. A vám, Míšo, můžeme poděkovat za to, že jste věci dotáhla do konce a sl. Klucké za to, že vedla stránky i v době, kdy to nikdo nechtěl plnit a řešit. Proto věřím její omluvě. (Jen chápu, že někdy tvůrce má jistou představu a než ji "pustí" do světa, kde by ji ostatní mohli zmrvit, a to doslovně, tak ji chvíli brání před ostatními. Mám to za sebou v našem spolku. O to víc a lépe to pak funguje, když je nastaven nějaký link. Myslím, že - bez emocí - se mnou ženy budete souhlasit.)

Prosba o doplnění rubriky

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:58)

Aktualizuji svoji žádost, která neuvěřitelně předběhla čas. když tady čtu v diskuzi příspěvky "plačící" nad nedostatkem informací!
Pouze ten, kdo se o to zajímá, ostatní to nečtěte dál, můžete to najít v historii diskuze :-).

(JiSv, 20. 3. 2014 0:31)
Mezi oblíbené odkazy můžete vložit odkaz na www.centrum-slezsky-norik.cz,
který má dobré informace a rozhodně není proti obsahu těchto stránek. Je můj oblíbený. Jeho přidání přispěje ke komunikaci a informovanosti mezi chovateli a majiteli.

Ad Zápis ze dne 13.11.2014

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:47)

Velmi, velmi oceňuji!

Cituji: "MVDr. Horník navrhuje snížení počtu akcí, MČR musí mít pevná závazná pravidla a soutěž musí být výrazně náročnější. Dle doporučil vyzdvihovat a vyhodnocovat koně českých plemen v soutěžích ..."

Náročností možná dojdeme k metodice odmítaných ZV II. stupně, ze kterých se sbírají výstupy (o dospělých jedincích), o kterých se zmiňuje také sl. Voráčková v konci zápisu při sestavení osnovy pro chovatelskou ročenku. Při ZV II.st. se u dospělého jedince znovu měří základní tělesné míry a zapisují k výsledkům soutěže/zkoušek.

A česká plemena v soutěžích? No konečně! Už jsem nevěděla, kde všude to mám jako bývalý nečlen psát, že svaz dělá zadarmo reklamu cizím koním mimo plemenné knihy tuto vedené! Za poplatky členů svazu nebo a.s.CHK....

Míša: Chovatelé chtějí informace

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:23)

Ano, jistě. Žádala jsem vloni písemně konkrétní jména nového vedení svazu o umožnění účasti na svazové(ých) schůzích, aby bylo chovatelům jasné, co mají na mysli Jindriska a spol. a aby nebylo nutné z neznalosti podnikat petiční akce, které jsou střílením do vlastních chovatelských řad.

Dmýchání ohně mezi členy alias chovateli může sloužit někomu nenápadnému v úkrytu.

Dotaz na správce webu - informace

(linda, 8. 12. 2014 9:24)

Dobrý den, je nějaký důvod, proč se na webu neobjevují zápisy ze schůzí předsednictva a zápisy z jednání RPK? U jiných svazů je běžné, že chovatele informují a o aktuálním dění v plemeni.
Poslední zápis z předsednictva je z 8.5., z jednání RPK vůbec žádný. Jistě by tyto informace zajímaly i ostatní chovatele.Děkuji za odpověď.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42

následující »