Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Re: Re: chovatele

(linda, 5. 12. 2014 9:49)

Míro, za Streimura a ostatní se dá poděkovat jen norické RPK, která hřebce přebírala. On celkem nikdo nepochopil, podle jakého klíče, ani se to nesnažili nikde vysvětlit, proč jim ti SN, co pro N vybrali, přišli být noričtější než ostatní. Ani neobjížděli všecky hřebce... takže jedině oni k tomu mohou dát vysvětlení.

Re: Re: Re: Re: chovatele

(Míra, 5. 12. 2014 11:19)

No víte Lindo, ti hřebci, to je jen další krok k likvidaci norika a preferování SN. Na tom "výběru" se zřejmě podíleli obě RPK (N, SN), ale já tuto situaci zaregistroval poprvé v roce 2002-2005, kdy se jednalo o dotace a GZ.V té době byl vydán i seznam klisen-zakladatelek aktuální populace SN-r. 2003 a těchto klisen bylo přesně 55 !!! Zřejmě ne náhodou v roce 2005 bylo chovatelům norických klisen na bídnuto, cituji: " Vzhledem ke změně řádu Plemenné knihy SN a usnesení Rad plemenných knih SN a N ze dne 17.6.2005 zveřejňujeme seznam klisen zapsaných v plemenné knize Norika, které je možno na základě žádosti majitele přihlásit zároveň k plemenné knize SN.Žádost musí být......" -konec citace. Seznam se týkal asi 300 klisen, včetně té mé.Podíl slezských genů nebudu rozebírat, protože byl nízký a navíc nepravdivý. Kdo k tomuto postupu dal podnět,nevím.Považte, nebyl ojedinělý případ, že norickému hřebci a norické klisně se narodil "slezáček". To se to chová, to se to množí základní stádo,co? Nachytali chovatele na dotace.Muselo to být asi silné lobby, když byl zrušen i zákon na ochranu autorských práv týkající se názvů plemen zvířat.. .....Tak a jdu se uklidnit ke koním,nebo mně praskne cévka :-).

Re: Re: Re: Re: Re: chovatele

(linda, 5. 12. 2014 11:46)

Ano, je to tak. Ale těžko vyčítat chovatelům, kteří nechali v poslední době své noriky přepsat do SN. 1996 jsem koupila noričku, ke které mi ze Slatiňan během krátké doby bylo oznámeno, že je zařazena v GZ SN. Tehdy bylo i jedno, jakým se pustí hřebcem ( SN/N). Stejně tak hřebci - stačí přehrabat staré Seznamy a jednání RPK, kdy se z kterého norika stal SN a byl zařazen do GZ. Někdo ke své SN kobyle přišel jak slepý k houslím ( že mu ji tam přeřadili sami) a někdo to štěstí neměl, tak využil nabídky. Aby ale ti, co to měli bezpracné hleděli dnes přes prsty na ty, kteří svoje koně přehlásili na základě možnosti, která se nabízela mi přijde malicherné. Před 20 lety to stejně bylo skoro všechno norik ( radši neřešit hřebce, co lítali během života z N do SN nebo naopak).

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chovatele

(Míra, 5. 12. 2014 12:44)

Chaos. No já teda tu svoji nechal tam kam patřila a to je norik.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: chovatele

(linda, 5. 12. 2014 12:48)

Jo, chaos je to správné slovo. Každý, kdo se v tom pohybuje delší dobu to musel zaznamenat. Z jednoho plemena dvě a nakonec je rozseknout úplně...

Zajímavé

(Fanóš, 1. 12. 2014 17:19)

Tak jsem si přečetl co tady přibylo a ejhle.Paní Jindřiška je hotový spisovatel.Jenže ona své oči upírá jen ke svému Centru,vše vidí pozitivně a tak to prezentuje.Holým faktem ovšem zůstává,že koně jako hlavní pracovní síla jsou pryč.Možná nějaký pidimalozemědělec koně použije,možná sem tam nějaký zahrádkář,ale to je tak vše.Domnívat se,že dnešní velkoplošní hospodáři vymnění koně za traktor je k smíchu a pár hektarů na které by snad kůň stačil nikoho neuživí.Proberte se a přestaňte lidem lhát.Chladnokrevníky nezachrání ani řeči ani žádné Centrum.Udržovat je bude jen Zemský chov a jednotlivci s jednou,dvěma klisnami které paní S. tak ráda nazývá hobby chovatelé.

Re: Zajímavé

(linda, 1. 12. 2014 18:30)

Hobby chovatel je ten, kdo dělá chov z přesvědčení a s láskou, ne jen proto, že to zrovna sype. Nikdo není víc.

Re: Re: Zajímavé

(Jindriska, 1. 12. 2014 19:22)

Profi chovatel je ten, kdo dělá chov z přesvědčení a s láskou, ne jen proto, že to zrovna sype. Nikdo není víc.

Dá se s tím souhlasit? Rozdíl je "pouze" ve vlastnění živnostenského listu na chov, protože pak to zajímá i finanční úřad a daňový systém.

Re: Re: Re: Zajímavé

(linda, 2. 12. 2014 11:51)

Profichovatel se chovem živí, hobbychovatel má chov jako koníčka. Profichovatel chov plemene opustí, když pro něj přestane být ekonomicky zajímavým ( neuživí, nenese - ikdyž zkresleno silně využitím dotací), hobbychovatel, mající chov jako koníčka nemá problém i do momentálně nerentabilního peníze vložit, protože tak to u hobby je. Hobbychovatelé drží chov i nerentabilních plemen, profi to zajímá jen, dokud se to rentuje. Proto je hobbychovatel pro své plemeno více přínosem. Tak, jak zmínil Fanóš.

Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(Jindriska, 2. 12. 2014 23:12)

Lindo, to je zajímavé, pokud se bavíme o chladnokrevnících a pokud "profesionální" znamená využívající koně k nějaké činnosti s příjmem jako hlavním zdrojem. Tak to tedy vnímám já. Bohužel znám řadu profesionálních majitelů alias chovatelů dle zákona, na které přesně sedí to, co jste napsala o držení v nerentabilnosti a z lásky. Takže s vámi nemohu plně souhlasit. A ti jsou pak využívání a stále čekají, že už budou ty slibované časy......atd. a tak stále dokola bychom tu mohli rozvíjet řeči. Pravdou je, že tito profi u koní prověřují vlohy pro danou činnost, jako u dostihových sport, jako u vytrvalostních sport, jako u dalších a dalších někdo něco prověřuje a tak bychom mohli vést polemiku, kdo je tedy přínosnějším chovatelem.
Lindo - přesto, mohla byste mi odpovědět na přímou otázku?

Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(linda, 3. 12. 2014 8:42)

Není tu žádná otázka.
Chovatel je ten, kdo "tvoří" hříbata, zbytek jsou jen majitelé. V PK máte máte u koně chovatel - majitel, jasně dáno. Že se nějaký chovatel zabývá i výcvikem a prodejem "hotových" koní, je jeho věc a jeho podnikání navíc, k chovatelství jako takovému ( jaký hřebec na jakou klisbu, udržení linií) to nepatří.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(Jindriska, 3. 12. 2014 9:39)

Je tu otázka (kopíruji):

Profi chovatel je ten, kdo dělá chov z přesvědčení a s láskou, ne jen proto, že to zrovna sype. Nikdo není víc.

Dá se s tím souhlasit? Rozdíl je "pouze" ve vlastnění živnostenského listu na chov, protože pak to zajímá i finanční úřad a daňový systém.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(linda, 3. 12. 2014 9:42)

To vám mám odpovědět na to, jestli souhlasím se svým vlastním příspěvkem? :-D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(Jindriska, 3. 12. 2014 9:44)

Je tam změna....:-), ale použila jsem vaši vlastní myšlenku. V dobrém. Nemusíme se přít.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(Jindriska, 3. 12. 2014 9:42)

Myslím, že v zákoně je majitel/držitel roven chovatel. Můžete to zjistit? Uznávám, že se dobře pohybujete v legislativě. Určitě to bude zajímat více lidí.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(linda, 3. 12. 2014 9:44)

Ať si prohledává zákony, kdo má na to čas. Pro mne je směrodatné rozlišení PK - chovatel skutečně chová, majitel vlastní.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(Jindriska, 3. 12. 2014 9:56)

Směrodatný je zákon, ať s ním souhlasíme či ne.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(Jindriska, 3. 12. 2014 20:55)

Osobně Vám děkuji. Za iniciativu a strávený čas hledáním. Vím přesně, kolik energie to vezme, že řada osob se na to radši vyprdne a nadává a nadává.....a nic nenavrhnou.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(linda, 3. 12. 2014 10:30)

Fajn, tak to tu s odkazy na zákon rozklíčujte, kdo je : Chovatel - majitel - držitel - aneb proč na to máme vůbec 3 slova, když každý, komu stojí doma kůň je chovatel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé

(linda, 3. 12. 2014 14:38)

A z kterého zákona si vyberete, kdože ten chovatel je?
Zákon na ochranu zvířat proti týrání:
"k) chovatelem každá právnická nebo fyzická osoba, která drží nebo chová (dále jen "chová") zvíře nebo zvířata, trvale nebo dočasně, přemísťuje zvíře, nebo obchoduje se zvířaty, provozuje jatky, útulky, záchranné stanice, hotely a penziony pro zvířata nebo zoologické zahrady,1b) provádí pokusy na zvířeti nebo zvířatech anebo pořádá jejich veřejná vystoupení,"
Plemenářský zákon:
"chovatelem každý, kdo zvíře nebo zvířata vlastní nebo drží, anebo je pověřen se o ně starat, ať již za úplatu nebo bezúplatně, a to i na přechodnou dobu; pro účely zápisu do plemenné knihy se za chovatele považuje osoba, z jejíhož chovu zvíře pochází,"
Veterinární zákon:
"a) chovatelem každý, kdo zvíře nebo zvířata vlastní nebo drží, anebo je pověřen se o ně starat, ať již za úplatu nebo bezúplatně, a to i na přechodnou dobu"
Ještě nějaký jiný?
Je tam v každém zákoně zajímavá formulace hned v začátku - a to: "Pro účely tohoto zákona se rozumí... chovatelem ten..."
Vzhledem ke každé chovatelské akci, přehlídce, soutěži, kde se jako chovatel vyhlašuje pouze ten, u nějž se kůň narodil a pak aktuální majitel, (případně držitel u hřebce), to celé vyznívá poněkud mimo...


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44

následující »