Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: uchovnění chladnokrevné klisny

(WEB, 26. 7. 2012 7:08)

Dobrý den, soustředit byste se měla na ZV, které se konají ve Vašem okolí (jejich seznam včetně kontaktů na pořadatele najdete v dokumentech ke stažení). Zkoušky výkonnosti však může dělat pouze klisna s uznaným původem (u chladnokrevníků norik, slezský norik a ČMB). Metodiku a podmínky pro ZV klisen také najdete v dokumentech ke stažení.

Re: Re: uchovnění chladnokrevné klisny

(Kamila, 19. 8. 2012 14:41)

Klisna má uznaný původ, matka chladnokrevník otec plemeník Gondor (SN)

Re: Re: Re: uchovnění chladnokrevné klisny

(petrw, 7. 11. 2012 9:26)

Dobrý den,
můžete mě prosím kontaktovat na meil Petra.santurovova@seznam.cz , kobylka je po našem plemenném hřebci a jen bych chtěla vědět jak roste a jakse jí daří

Děkuji Petra

Polní práce

(JINDRISKA, 23. 10. 2012 11:47)

Nabídněte slezskou noričku (případně valacha) znalou polních prací nebo jen orby. Koupíme pouze s pedigree SN. Tel: 737 114 577, nebo slezskynorik@email.cz. Seriózní jednání. Více na www.centrum-slezsky-norik.cz

naskladneni hrebcu

(josef, 25. 9. 2012 17:10)

Zdravim,to co letos predvedli pani z RPK pri naskladnovani hrebcu je opravdu "sranda",nerikam aby nesprisnili vyber hrebcu ,ale aby posilali dobre soukrome hrebce domu a vybirali jen "srot" je neunosne,z toho co vybrali jsou max. 2 uchazejici hrebci a zbytek jsou radove podprumerni hrebci kterych po republice je spousta,jsem po letosku zvedav kolik pristi rok dojde k naskladneni hrebcu protoze chovatele jsou znechuceni!!!!!je to k placi....

Re: naskladneni hrebcu

(tonda, 2. 10. 2012 8:50)

Je to pěkný mazec a navíc vůbec nikomu nevadí, když vybranému hřebci už ve skutečnosti po ohradě běhá potomstvo a další na cestě.

Výběr hřebečků v TO v Proseči pod Křemešnikem

(Josef Pernička, 29. 9. 2012 21:13)

Na www.schcmbk.cz fotky z výběru hřebečků do 60-ti denního testu v Tlumačově z TO v Proseči pod Křemešníkem. Uvedeny míry a hřebečci doporučeni do testu.

sohlas

(josef, 29. 9. 2012 11:14)

Souhlasim s Aloisem,jsem pro aby se zrusila RPK,ing.Matysova je clen komise jak podme j...t protoze jen hledi do papiru druhym komisarum a nevyda ani hlasku,to tam muze byt kdejaky "tronda" a docent Marsalek sice mluvit umi ale pri mereni je naprosto mimo,meri vse ostatni jen to co ma poradne merit merit neumi,dlouholeti inspektori chovu kteri meri kone a vypaluji hribata a maji praxi nameri obvykle o 2-5 cm jine hodnoty nez on,jen letos "zadrel tak ve vysce 3soukrome hrebce protoze nevi kde zacina kohoutek!!!!!o Cermanovi mluvit ani nebudu protoze je to......!ten zbytek je aspon trosku objektivni a nejschopnejsi clen si myslim ze je p.Petrtyl.

nazor

(josef, 26. 9. 2012 18:56)

Tak na to vyjadreni pro chovatele jsem take hodne zvedav protoze verejne minenei o tomto "problemu"je kastroficky a akorat Norikum uskodi,na valne hromade bych to zrusil!!!!!to bude nejlepsi co udela RPK.

Re: nazor

(Alois, 27. 9. 2012 17:19)

Dlouho jsem nečetl názory,ale musím s Vámi souhlasit.Nevím kolik bylo letos vybráno hřebců,ale prý asi jen čtyři.Nemohu ovšem souhlasit s tím,že RPK něco vymyslí ,neznám tam totiž ani jednoho odborníka jsou to jen lidi,kteří budou jen kývat na to co někdo vymyslí (jestli někdo o nějakém odborníkovi v RPK víte ??? ).Myslím si.že i když má někdo před jménem titul tak to hned není odborník,ti co tam byli tak nevyhovovali ASCHK a tak si tam asociace dala svoje (viz.docent,paní ing. atd.).Již dříve jsem zmiňoval že pokud to povede ASCHK tak to zničí celý chov chlaďasů.A že nechtějí soukromé hřebce je přece ůplně jasné.Chovatelé dělejte si to po svém a budete na tom mnohem lépe !!!!!!!!!!

Re: nazor

(Jurčíková, 27. 9. 2012 23:29)

Zajímalo by mne, jestli přání rozdělit populace SN a N vzešlo přímo od chovatelů noriků, od většiny nebo si to rozhodla RPK sama a chovateli - podřiď se... z komentářů tady nemám pocit, že by to sami chovatelé chtěli. Nebo ano? Mají přece volbu pouštět na norické klisny pouze norické hřebce, tu jim nikdo nevzal.

Re: Re: nazor

(Holeček, 28. 9. 2012 19:20)

Asi se nikdo neptal,nehledě k tomu,že nemálo SN hřebců jsou vlastně norici,jen zapsaní do PK SN.Inu je v tom teda pěknej zmatek,alespoň já ho mám.

Re: Re: Re: nazor

(Jurčíková, 28. 9. 2012 21:03)

Kdo ho nemá, zmatek... kdo má za sebou tu historii, napřed SN jen pár hřebců, pak se pomalu podle různých přepočtů genů přesunula celá Morava do SN. Klisny skákaly podle různých přepočtů do GZ a ven z GZ, když začali vadit blízcí importovaní předci... tedy jak u koho, třeba u Huga ne... radši to nepitvat... výjimky pro ty, co si to umí zařídit. Specifikum tohoto státu, samá novelizace, až se v tom nikdo nevyzná.

nazor

(josef, 28. 8. 2012 18:56)

Zdravim,uplne souhlasim s pani Jurcikovou ze je to nesmysl co zase vymysleli "pani vyvoleni",protoze tak jak pise pi.jurcikva tak si chovatel koupi radeji kobylu SN nez N protoze bere na ni dotace a jeste dam par praktickych prikladu-chovatel ma norickou klisnu do ted mel nejblize na pripousteni hrebce SN ktereho ted nevybrali do PK Norika a ted ma nelblizsiho hrebce N 100km,z ekonomickeho hlediska mi rekl ze radeji pripoustet nebude tak pak nevim jak to podpori Noriky,dale treba Pani Juranova ma doma 13kobyl vetsinou N a sveho koupeneho hrebce Streimura ktereho nevybrali takze nesmi pripoustet vlastni klisny,byt ni tak RPK N poslu nekam..... dale nevim proc by si chovatel noricke klisny postupem casu nemohl vychovat kobylu SN v GZ kdyz jak vseci vime je vse o penezich a kazdy si rad pomuze aspon castkou na krmeni viz dotace.

Re: nazor

(Holeček, 30. 8. 2012 21:58)

Dobrý večer, já naopak opatření RPK vítám,protože pro mne je chovatelským cílem norický kůň se 100% podílem "původní" norické krve bez příměsi krve jiné.A to ať už se jedná o příměs krve belgické,nebo SN.Doufám jen, že komise vybírala hřebce nejen dle typu,ale právě i dle podílu norické krve.U samotných hřebců N působících v chovu na území naší republiky podíl norických genů není nijak vysoký,vyjma imoportů.Což bylo v minulosti zapříčiněno připouštěním hřebců co nejblíže k majiteli klisny, bez ohledu na čistotu krve.
Otázka dotací by se dle mého názoru měla vyřešit dle aktuélní situace a podmínek v chovu.Hezký večer Míra

Re: Re: nazor

(Jurčíková, 1. 9. 2012 14:03)

S % norické krve výběr hřebců očividně nemá co dělat, když tam není ani poloviční import ( SN Ramgoš po importovaném Ramsau). Takže to vidím nápodobně jako píše Josef. Nejspíš to totiž nemá co dělat ani s typem - náš hřebec byl uchovněn jako norik hodnocením za typ 8.60, až po uchovnění na moji žádost přeřazen do SN, protože do této PK byl přeřazen i jeho otec. Také nestál komisi za shlédnutí. Bylo by lehce pochopitelné, pokud by stálo v zápisu, že se budou přehodnocovat a objíždět hřebci s nadprůměrnými mírami ( výška, holeň nad xx), % norických genů nad xx,... cokoliv podobného - ne, že se objedou všichni. Člověk by aspoň trochu věřil, že jde o zvelebení, odlišení plemene, nejen o kamarádšofty - aneb který se komu zrovna hodí do krámu. Ikdyž mě může těšit aspoň to, že ke svému hřebci nemám norické klisny jako jiní, to musí teprve naštvat.

Re: Re: Re: nazor

(Holeček, 14. 9. 2012 13:01)

tak to je smutné a nikam se nedostaneme

Re: Re: Re: Re: nazor

(Jurčíková, 16. 9. 2012 18:41)

Ono by vcelku potěšilo, kdyby se o této problematice mixů SN x N někdo znalý blíže rozepsal. Když pominu tuhle letošní novotu, je zvláštní, že ikdyž žádný norik nemá oprávnění pro PK SN, hříbata vzniklá z připouštění norický hřebec x SN klisna se zapisují tu do N, tu do SN, zřejmě jak se komu hodí - stačí projít zběžně plem. knihu. Přitom by mělo jít o křížence - chladnokrevný typ - je to přesně opačný případ toho, co se teď řeší tady - když SN hřebci ztratí oprávnění k působení v PK norika. Tímto se nezabývá nikdo. Příklad: 24/167 Lindsay SN, 24/166 Lily N. Bylo by vhodné, aby se v tom udělal pořádek, stanovila se jasná a srozumitelná pravidla a byla dána chovatelské veřejnosti na vědomost.

odpoved

(josef, 31. 8. 2012 11:56)

To ja vsechno beru,hrebce do N knihy vybirali tak jak jim to pasovalo na nektere se nebyli ani divat!!!!!!!ale proc takovy chovatel noriku jako je Cerman ktery to vse podle me vymyslel mel 4roky SN Sargona a ted tam bude mit opet SN Nera becvanskeho,o co myslite ze se "snazi" a druhe bude omezovat-kde to potom jsme, v pr......!

Re: odpoved

(Holeček, 31. 8. 2012 12:21)

...to už jsme dávno:-)...proto já šetřím a pojedu asi pouštět do Rakouska-když to tady vidím, slyším a čtu.Připuštění kvalitním hřebcem stojí cca 250 eur,jen ta cesta ta bude dražší.Možná bude lepší pokecat mailem,uvítám každou informaci vhde@seznam.cz
Míra


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44

následující »