Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Vzdělávání

(Jindriska, 16. 11. 2016 14:10)

Kopíruji M.Kosovou: "...Je mnoho praktiků, kteří však svůj um neumí předat dál a mnoho teoretiků, kteří jsou schopni získané informace dobře předat. ..."

Jsou teoretici schopni akceptovat praktiky? Je věda ochotna uznat praxi? Nebo si teoretici postaví na prakticích svoji důležitost? Je věda ochotna uznat, že často pracuje s mrtvými informacemi a svět se mění?
Jsou ochotni teoretici přinést svůj vlastní potenciál ve své vlastní vědecké práci jako vstupenku, nebo jenom chtějí papouškovat druhé?
Jsem skeptická k úrovni teoretiků v našem ranku a v tuto chvíli, až na pár výjimek (o kterých vím) se jeví jako impotentní mozci.
Je mi to líto.Ale nebrat.

Re: Vzdělávání

(Martina Kosová, 16. 11. 2016 14:35)

Je jednoduché říci "nebrat". Ale není právě tohle smetení nápadu za stolu ještě v jeho zárodku? Cíl je jasný- propojení teorie s praxí, vědeckého a využitelného pojetí chladnokrevníka... No a jak na to, to je úkol, který nás při dobré konstelaci hvězd a finančních toků čeká.

Re: Re: Vzdělávání

(Jindriska, 16. 11. 2016 15:15)

Nebrat.
Nesmetla jsem nápad ze stolu. Ten už tady roky žije.
Jen nebrat nekvalitní postavy bez vstupenky vlastní práce.

Logo svazu

(Jindriska, 16. 11. 2016 13:48)

Jsem řádný člen svazu. Dala jsem si proto práci s prostudováním diskuzních příspěvku a přidávám svoji "trošku" do konstruktivní diskuze a prosím o reakce, abychom našli společně řešení na některé věci.
Reaguji na věci jednotlivé. Kopíruji z vyjádření "Martina Kosová":
...má po x letech (svaz pozn,)své existence své vlastní logo (prozatím není odsouhlaseno VH, proto není ani zveřejněno), ...

Nepravda!!
Logo je vytištěno na letáčky svazu, byly k dispozici na výstavě v Pardubicích veřejně na stánku. Do té doby jsem tomu fandila, ale teď vidím, že něco nehraje. Logo neschválené členstvem, leč používané za všechny řádné členy.
Co je pravda a co kec: Používáno nebo nepoužíváno?
Bohužel to přispívá k nedůvěře.

Re: Logo svazu

(Martina Kosová, 16. 11. 2016 14:08)

Dobrý den,
budeme- li se chytat za slovo, asi se pravděpodobně nikam nedostaneme. Logo je používáno a zde na stránkách bude po jejich kompletní rekonstrukci a uvedení do stejného vzhledu. Kompetenci k jeho odsouhlasení dostalo předsednictvo na Valné hromadě.
K nedůvěře očividně přispívá veškeré mé zdejší vyjadřování.
Je dobře, že všichni členové Svazu hrají s otevřenými kartami a pro Svaz, potažmo pro obecné blaho chovatelů chladnokrevných koní.
Nové názory na vedení chovu, jsou například- přehodnocení hřebců (SN) ve sedmi a více letech, uvažovaná alternativa šedesátidenního testu, společné výkonnostní zkoušky (jedny, maximálně dvoje) pro všechny klisny SN, obhajoba záchrany ohrožených linií a jejich popis...a další. Smysluplný text je dle mého názoru nový Řád plemenné knihy a Metodika uchování GZ SN. K těmto dokumentům se vyjadřovali všichni chovatelé a jejich připomínky byly zapracovány, nebo byly vypořádány.
Kompletní koncepce chovu chladnokrevných koní je otázkou spolupráce více subjektů, ale o tom konkrétně ty, Jindřiško, víš více než my všichni dohromady.

Re: Re: Logo svazu

(Jindriska, 16. 11. 2016 15:13)

Ano, vím.
A jsem dobrá, že nacházím odvahu otevírat "nezhojená" témata, na to nemá každý koule.
A děkuji Ti, Martino, za reakci, protože jsem k ní vyzvala a to proto, aby se rozproudily myšlenky, protože dlouhé předchozí vlákno naznačuje, že něco "bolí" a není v lidech ošetřeno.
Citovala jsem jméno Martina Kosová, aby ostatní našli části textů, kterých se moje vyjádření týkalo. Ale také jsem dnes už byla u "Fanóše"...
Omlouvám se, pokud to bylo příliš úderné, vlastně ne - chtěla jsem to sdělit úderně a naznačit řešení. Pokud nevyznělo, tak to je na omluvu.
Musím přiznat, že v údernosti mne inspiruje zesnulý chovatel JC, kterému děkuji za to, že mu bylo umožněno údernost projevovat kdekoliv na veřejnosti.

Svaz, dotace, web...

(Martina Kosová, 3. 11. 2016 14:34)

Dobrý den, jelikož se níže uvedená diskuze ohledně nedostatků webu stává nepřehlednou, začnu s dovolením nové vlákno. Dotace na vedení plemenné knihy jsou opravdu 100 Kč na kus vedený v PK. Stav počtu zvířat se vypočítává ze čtvrtletního průměru. Tato informace není tajná a leze ji dohledat v dotačních Zásadách pro každý rok- předmět dotace 2.A.: http://portal.mze.cz/public/web/file/440420/Zasady_pro_rok_2016.pdf

Cestovní náklady členů RPK na VZ a Rady PK je možné uhradit prostřednictvím ASCHK, to je pravda a mnozí hodnotitelé této skutečnosti o po právu využijí.
Dále, staré vedení Svazu jsme si absolutně nedovolili kritizovat. Mě osobně vadil neaktivní přístup a to, že vše bylo na ASCHK od uspořádání valné hromady až po činnosti pro genetické zdroje, výstavy a jiné. Stejně mi velmi chyběla informovanost chovatelů. Vše co jsem já osobně chtěla měnit se díky práci předsednictva skutečně mění. Svaz je schopen se sám prezentovat na velkých výstavách, má po x letech své existence své vlastní logo (prozatím není odsouhlaseno VH, proto není ani zveřejněno), stránky více či méně dobře informují, vznikl Zpravodaj, samostatně spolupracujeme s Národním koordinačním centrem pro Genetické zdroje, jsme schopni zformulovat dokumenty, které po nás chce MZe. Prozatím z toho Svaz nemá žádné velké výhody, spíše naopak. Ale osamostatnění není až tak o tom vystoupit z ASCHK, ale v první řadě musíme prokázat, že jsme schopni samostatně fungovat a názory na vedení chovu obhájit.
Vzdělávání- to že neexistují lektoři je smutný fakt. Kvůli tomu se ale přece nepřestaneme vzdělávat. Ve spolupráci s inspektory, veterináři, lidmi z praxe se dá vytvořit velmi zajímavý vzdělávací tým... informace jsou všude kolem nás a jde jen o to, aby je někdo zodpovědný zformuloval do přístupné formy pro vzdělávané. Je mnoho praktiků, kteří však svůj um neumí předat dál a mnoho teoretiků, kteří jsou schopni získané informace dobře předat. Jiný systém neexistuje a musíme stavět na tom, co máme. A závěrem- jsem si stoprocentně jistá, že současné vedení Svazu nikomu klacky pod nohy nehází. Konkrétní kritiku vítám. Já osobně o žádné zásadní chybě, která by chovatele potápěla nevím.

Re: Svaz, dotace, web...

(Martina Kosová, 3. 11. 2016 14:44)

Omlouvám se za špatné informace... skutečně je to 100 Kč na kus a čtvrtletně.... Tedy 500 koní v PK je 500 x 400 Kč ročně.

Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Alois, 4. 11. 2016 13:40)

Vážená sl.Kosová děkuji Vám za vyjádření i když jsem z toho zmaten.Ohledně dotací-nikde jsem se nedozvěděl počty koní v roce 2015 a 2016,otevřel jsem si tedy strategii chovu koní za rok 2014,tehdy bylo 1675 N,1149 SN a 2134 čmb tj. 4958 koní krát 400 Kč a vyšlo mi 1 983 200 Kč.Je tato částka tak malá a kolik bylo "věnováno" na chov chl. koní ????
Ke vzdělávání-dle Vás i když nás bude vzdělávat blbec tak hlavně když něco říká ????????
K Vaší vizi-máme svoje logo,prezentujeme svaz atd.,to si myslíte že nám pomůže v chovu,chovateli asi ne.Tyto všechny věci má svaz Čmbk,který má dokonce i svoji vlajku již několik let a já jako chovatel čmbk jsem to nijak nepocítil spíš tento svaz je ůplně k ničemu.
Neví co si mám myslet o tom jak jste v předchozím příspěvku psala jak jako členové RPK si vše platíte a druhý den přiznáváte že to jde z ASCHK.
K informovanosti-sice jste vydali Zpravodaj ovšem tento nedostali všichni chovatelé ale jen členové svazu,co jsem se dozvěděl tak tam bylo vše o závodech,výstavách ,ale např.o odchovnách nebo ZV klisen nic.Jen snad o 60ti denním testu.Poslední zápis z RPK je zde z dubna 2016.Ale o tom nemá cenu diskutovat protože to nám není k ničemu,hlavně když máme logo.
Velice rád bych se dozvěděl jak je to s odchovnama,zda s Vámi jako se svazem to někdo diskutoval nebo si to hřebčince udpekly sami.Myslím že jim jsou nějaký svazy ukradený což je pochopitelné neboť za vše odpovídá ASCHK a ta se s nima vždy dohodne.
Myslím si,že dokuď bude USHK slavná Asociace v čele s MVdr.Dražanem (už ho vyhodili jak z Kladrub tak z Tlumačova)tak to nikam nepovede.Měli by jste se nad tím zamyslet a o něco se pokusit aspoň.
Na závěr se chci omluvit za špatnou formulaci o házení klacků pod nohy,myslel jsem spíš aby jste to chovatelům více nakomplikovali zbytečnými příkazy (např. aby u pálení hříbat byl člen RPK aj.).A ještě Vás chci poprosit aby jste informovali chovatele popravdě jinak totiž klesá Vaše důvěra.

Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Martina Kosová, 8. 11. 2016 14:35)

Dobrý den,
dnes jen krátce- v plemenných knihách N a SN je okolo 500 ks. To je pro upřesnění počtu. O vyúčtování uvedené dotace musíte požádat UCHS, což Svaz není.
Dále k odchovnám- soukromé odchovny hřebečků nikdo nezrušil. Pouze chovatelům nenabídly takové ceny, aby se to oběma stranám vyplatilo a proto hřebečky nenaskladnily. O jejich zrušení by muselo být rozhodnuto novelou zákona 154 a taková se opravdu nechystá. Odchovnou se může stát víceméně jakékoliv zařízení splňující podmínky Zákona 154 a o tom vydá Rozhodnutí MZe.
Zpravodaj dostali samozřejmě pouze členové Svazu. Na tom nevidím nic nelogického. O struktuře dalšího Zpravodaje budeme ještě jednat a připomínky chovatelů můžeme zohlednit, podle dostupných informací.
Změny v jednotlivých řádech plemenných knih mají své opodstatnění. V tomto případě mohu mluvit pouze o řádu PK pro slezské noriky. A zde je pouze člen RPK u zápisu klisny. Ovšem není zcela dořešeno jak to bude u klisen, které nejsou zapisovány na svodech...
To že má Svaz ČMBK vlajku, ale jinak nefunguje, není věc do této diskuze. Takové informace Vám bohužel neposkytneme. Já jsem přesvědčená, že dobrá prezentace Svazu je základem pro dobrou komunikaci. A chovu to může pomoci nepřímo. Plemena mohou být prezentována na zcela jiné úrovni.
No a závěrem, chovatele informujeme pravdivě o všem co se nás týká a co můžeme změnit. O spekulacích a domněnkách si diskutovat prostě nemůžeme dovolit. Přeji pěkný den.

Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Alois, 9. 11. 2016 16:04)

Dobrý den i já dnes krátce,jestli by jste mi mohla vysvětlit Vámi zjištěný počet koní v PK.Když si otevřete stránky ASCHK dáte si dokumenty,rok 2014 a je tam Koncepce chovu koní a na straně 12 jsou počty koní dle plemen zjistíte,že jsem si nic nevymyslel.Nevím teď komu mám věřit zda MZe (tuto koncepci vydalo MZe) nebo Vám.Jestli je pravda co píšete Vy tak kam se podělo cca 600 koní z každé PK za 2 roky ?????? Byl bych velice rád zda je ve Vašich silách mi to vysvětlit.
Chcete li námšty k Vaší práci jeden bych měl-předložte chovatelům a ostatním členům svazu zprávu o hospodaření ASCHK týkající se chl.koní ať jsou v obraze,předložte jí na těchto stránkách ať mají členové možnost se s tím v předstihu seznámit a na VH ať se sami rozhodnou zda je lepší vést PK sami chovatelé nebo ať o jejich koních rozhoduje ASCHK,kde jde vlastně o nechovatele chl. koní.Myslím si,že by to neměl být tak velký problém.Přeji krásný den.

Re: Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Martina Kosová, 10. 11. 2016 9:20)

Dobrý den,
rozdíl v číslech je pravděpodobně dán počtem koní daného plemene celkově (tedy včetně hříbat a koní do tří let věku), který je uvedený v Koncepci a zvířat zapsaných v PK (tedy klisny po zápisu a plemenní hřebci). Dotace je na zvířata již zapsaná, ne na všechny čistokrevné jedince. Zprávu o hospodaření ASCHK nemáme, byla předložena na Valné hromadě ASCHK, jejíž zápis doposud na stránkách ASCHK není. Nejsem si jistá, zda vůbec my jako Svaz máme oprávnění něco takového zveřejňovat. Zpráva o našem hospodaření bude předložena jako vždy na Valné hromadě. Do budoucna podobné dokumenty budou součástí členské části webu pouze pro uživatele s oprávněným přístupem.
Doufám, že jsem vysvětlila vše srozumitelně, snažila jsem se jak nejlépe to dovedu.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Alois, 11. 11. 2016 19:48)

Dobrý večer,já dnes zasílám poslední příspěvek.Paní Kosová asi jste nepochopila co jsem Vám chtěl naznačit v mých příspěvcích (chtěl jsem Vám naznačit jaká je nálada mezi chovateli).Snažil jsem se Vás trochu nastartovat,ale asi jsem se zmýlil.Vaše odpovědi jsou pro mě neuspokojivé,to že ASCHK předložilo na VH ůčetnictví to jsem věděl,ale bylo to za všechna plemena.Já myslel,že z Vaší funkce mohlo předsednictvo požádat o to co jsem Vám navrhoval,ale o mém návrhu jste se ani nezmínila.Asi Vám to vše vyhovuje a není třeba si dělat starosti.Je dobře,že zablokujete do budoucnosti určitou část stránek aspoň Vám do toho nebude nikdo "krafat!".Chovatelé ať hlavně platí čl. příspěvky.Je vidět,že chcete náměty,ale vždy si vyberete jen to co vyhovuje Vám.Tak Vám přeji hodně ůspěchů a těším se až se chov chl. koní dostane opět na nějakou ůroveň (hlavně využití těchto koní).Mějte se krásně.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Martina Kosová, 14. 11. 2016 9:36)

Dobrý den,
pane Alois, Vy po mě v podstatě chcete abych společně s Vámi nadávala na poměry v ASCHK. Já se snažím Vám věcně odpovědět na Vaše dotazy a dokázat, že nic neskrýváme. Vaše náměty jsou jistě opodstatněné, ale nyní prostě nerealizovatelné. A ano, vybírám si pouze to co mně vyhovuje. To asi každá bytost na tomto světě. Určitá část stránek nebude "zablokována" ale bude členskou sekcí, kde budou informace pouze pro členy Svazu. To je snad absolutně běžný postup.
Jsem ráda, že toto vlákno je u konce. Nicméně za Vaše připomínky díky. Každá z nich vede minimálně k zamyšlení, ač Vám to tak připadá. A také Vám přeji mnoho úspěchů. Jsem ráda, že na zlepšování úrovně chovu chladnokrevných koní máte i Vy nemalý podíl.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Jindriska, 14. 11. 2016 14:50)

Bohužel! Na tomto místě souhlasím z vlastní zkušenosti s Aloisem:
svaz alias spolek občanů se "tváří" PROčlensky, tedy "jsme tu pro vás chovatele", ale skutečnost taková není. Sama vznáším řadu podnětů, připomínek, návrhů a žádostí a svaz je - řádného člena dle stanov - ignoruje, v lepším případě "vyzobává" a k členovi s požadavky (ale i s deklarovanou připraveností člena naplňovat stanovy) se chová přehlíživě. Komu slouží moje členství?? Mně nebo svazu, aby se mohl ohánět počty členů a masovostí? Komu slouží členství kohokoliv z vás? Nenabádám k opuštění svazu, nabádám k uplatňování práv člena.
Nabádám hybné páky svazu k respektování neměnné zákonitosti: "S čím kdo zachází, tím také schází."
Budou-li jednotlivé osoby ve vedení nastavovat normu přehlížení a nerespektování, budou za pár chvil přehlíženi a nerespektováni s násobeným dopadem.

Komunikace vypadá jinak.

Najdu si čas a vyvěsím tady jeden příklad, aby si členové mohli srovnat myšlenky.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Fanóš, 14. 11. 2016 17:23)

Zkrátka přátelé.Nemá cenu přispívat do kasičky svazu,dokud jeho vedení nepochopí,že dnešní chov chladnokrevníků je právě o chovatelích s jedním či dvěma chovnými kusy.Ve vedení svazu jsou lidé,kteří doma nic nemají a nebo to není jejich.To se to šlechtí a plánuje.Jen chovatel ví co stojí veškerá péče a doprava.To se to pak trošku s nějakým cancem papíru rozchází.A proto i nadále budu dělat koně pro sebe.Pro svoji radost a potěchu.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Jindriska, 16. 11. 2016 12:46)

Fanóši, máte pravdu částečně - chov vždycky bude stát a padat s malými chovateli, kteří provozují VÝZKUM PRAXÍ, tzn. že (jak píšete) nesou na svých bedrech investice do toho, aby se jednou za čas, vždy v době společenského "žíru" vzmohli množitelé "sekaček na trávu", nyní hojně podporováni systémem travních dotací, paušálních dotací na genetické zdroje, na odchovny a nevím co ještě, a bylo by to v pořádku, protože i oni jsou chovatelé - pokud by skutečně nahradili šlechtitelské chovy nebo naplňovali úzus genetických zdrojů. Ale ve chvíli, kdy je to začne ekonomicky trochu "bolet", negenerují na koních zisk (aniž by si vymysleli podnikatelský záměr na koně), řeknou "už se to za ty ceny nedá", "lidi jsou hrozný", "není pro ně uplatnění" apod., vyserákujou se na držení beganů a ádios. Ale přitom to podělali na začátku a v průběhu hlavně oni!!

Dobře - drobní chovatelé to zase podrží a zvednou ze sraček úpadku a já říkám, že mají možnost vzít papír a napsat, jak si to představují od svazu a pěkně přispět k tvoření budoucnosti. A také to napsat sem, na sklo, jaké mají konstruktivní myšlenky, abychom se ostatní mohli přidat.

A víte co - já teď a tady navrhuji svazu, a vím, že diskuzi vedení sleduje (což je plusový bod těchto kritizovaných stránek)
každý rok vyhlásit za uplynulé období CENU CHOVATELE ROKU!!!!!!!,
mohla by se jmenovat třeba Cena štábního kapitána Lercheho (který je mojí velkou inspirací), nebo klidně Cena Jana Petrtýla (také inspirace), ale to by mohlo pohoršit noričáky a belgičáky, nebo C. profesora Bílka nebo ing. Duška.
V každém případě to je motivační počin pro "pilíře" chovu a hlavně - projevení ÚCTY k přínosu pro tento svět, jehož jsme součástí, ať se nám to líbí nebo ho..o. JÁ nevím, mno - kritérium by mohlo být třeba v počtu držení tří koní za rok, nebo navrhněme jiné. Ale hlavně ocenění pro živáčky.
Ale hlavně se jimi, Svaze, začni vážně zabývat!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Jindriska, 16. 11. 2016 12:51)

P.S.: ...protože bez drobných členů není důvod krmit Otesánka Svaz. Stane se jen systémovou přítěží.
Věci se dají přeci dělat jednoduše, Všechny, i chov koní. Jednodušeji, než se na pohled skrze písmena textů zdá...

Re: Re: Re: Re: Re: Svaz, dotace, web...

(Jindriska, 16. 11. 2016 14:58)

No nevím jestli "akciovka" ASCHK bude svolná nechat nahlížet do svého účta akcionáře svazu chk...:-( Já bych to asi neudělala, pouze zpřístupnila "akcionářům", kteří mají členství nebo průkazy koní. Ale myslím, že podle nového zákona o registracích spolků jsou některé dokumenty povinně k vyvěšení.... spekuluji, ale kdo zjistí, zda to není roční uzávěrka?
V každém případě není nic nedosažitelného vést plemennou knihu. Hmotně ani technicky. Zvládne to několik málo placených lidí. Asi tři.

Korporátní identita

(Jindriska, 16. 11. 2016 14:47)

Cituji Alois: "... K Vaší vizi-máme svoje logo,prezentujeme svaz atd.,to si myslíte že nám pomůže v chovu,chovateli asi ne.Tyto všechny věci má svaz Čmbk,který má dokonce i svoji vlajku již několik let a já jako chovatel čmbk jsem to nijak nepocítil spíš tento svaz je ůplně k ničemu...."

Proč mají firmy svoje loga? Proč se drží korporátní identity? Proč má Česko nám všem známou vlajku? Protože máme jeho legitky. Jak by nás poznali v zemi vzdálené? Jak nás poznají v zemi domácí? Podle symbolů,
které ovšem chováním jejich nositelů mohou naznačovat, že se blíží blbec.
Aloisi, chci tím říct, že logo rozhodně vždy pomůže, je-li hezké, jen za ním musí jít nějaké (předpokládám pozitivní) skutky.
Nefunkčnost svazu čmB s vlajkou není asi tady na řešení.
Zpravodaj - myslím, že je oukej, když jej má ten, kdo dobrovolně přijme členství a závazek hradit jeho tisk. Pánbůh jej asi zadarmo nerozdává. Nevím, neslyšela jsem zatím o tom.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35

následující »