Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linie Hubert Nero

(Petra H., 7. 11. 2017 15:49)

Druhá věc je, že málokterý majitel hřebce je ochoten riskovat ustájení klisny s malým hříbětem. Měla jsem takto klisnu u Nippura a nepřála bych nikomu vidět, v jakém stavu jsem kobylu a hlavně hříbě našla při neohlášené návštěvě po pár dnech.
Tímto se výběr hřebce také velmi zužuje, navíc cestovat s hříbětem několik hodin je pro prcka také riziko. Naštěstí jsou chovatelé, kterým mohu kobylu svěřit bez nejmenších obav.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linie Hubert Nero

(linda, 7. 11. 2017 19:24)

Já bych nechala Habase už spát, bude Gabriel a věřím, že bude dle majitele chovatelům určitě dostupný.
Jiná věc je, že nemůžu od nikoho očekávat a chtít, aby mi vyšel vstříc - to je každého jen dobrá vůle a nemusí ji mít. Stojím -li tak silně o konkrétního hřebce - a vím, že tam není možné ustájení s hříbětem, dám kobyle rok pauzu, aby tam jela bez hříběte. Plus cokoli dalšího kolem toho řeším s majitelem toho hřebce - tyto stránky mi v tom nijak nepomůžou.
Taky je třeba vzít v potaz, že ne každý chl. hřebec jde odebrat, nebo má semeno vhodné pro inseminaci. Jsou i takoví, co mají problém skočit živou kobylu..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linie Hubert Nero

(linda, 7. 11. 2017 20:00)

Tady je totiž ještě ta skutečnost, že soukromý plemeník není totéž co hřebčincový, u kterého je jasné, že pouštět bude, pokud to půjde. U soukromých se může stát, že majiteli je fuk, jestli hřebec bude pouštět - může ho mít na práci, nemusí mu ani obnovit licenci. Případně ho má na své klisny s žádným zvláštním zájmem pouštět cizí, natož je ustajovat. Nebo ani držet plemeníka hřebcem, jako se stalo u Habasova polobratra Harma, který byl do roka valachem, pač ho majitel koupil jako koně pro sebe, ne pro plemenitbu. Nic z toho nelze majitelům zazlívat, je to jejich soukromé vlastnictví. Stejně jako se nikdo nepozastavuje nad tím, že někdo koupí uchovněnou tříletku, zařazenou do GZ, a za celý život ji nepřipustí, pač ji nekoupil na chov. Tak to prostě je - a nevidím v tom nic špatného.

Svod ve 4 letech

(Monika , 29. 10. 2017 21:50)

Zdravím, jdu si k vám pro radu. Mám klisnu (na jaře 4 roky). Letos jsem s ní neudělala svod ani zkoušky kvůli úrazu. Alespoň ten svod jsem s ní chtěla ve 3 letech udělat. Je možné zaplatit si komisaře, který by mi klisnu poměřil ještě letos doma, nebo musím na oficiální svod, příští rok? Díky

humpolec

(David, 2. 10. 2017 20:56)

jedna velka komedie tech starych dedku co to tam měli na povel.kteri mají pravidla jak se jim to hodi a ne jak jsou stanoveny a preferuji hřebčíny a soukromnici mají smulu.Divaci nikde,vlajky zadne a vyhrymizerne,fakt pekna republika.

Re: humpolec

(Petra, 11. 10. 2017 13:00)

Mě by zajímalo, kdo vymýšlí pravidla. Docela mě překvapilo a pozastavila jsem se nad tím, jaktože v těžkém tahu na váze 1800 kg soutěží teprve čtyřletá klisna. Bez ohledu na to, odkud byla a kdo s ní jel, mi to přijde nevhodné, vzhledem ke stáří koně a plemeni, které je pozdnější. Přijde mi nanejvýš nevhodné takto mladé zvíře zatěžovat v takovéhle soutěži. Měla jsem za to, že v těžkém taho může soutěžit kůň starší 5 let.

Re: Re: humpolec

(Míša, 11. 10. 2017 13:11)

Máte pravdu - ale 5tiletá hranice věku je v TT jednospřeží. Ve dvojspřeží je to koně v daném roce tříleté a starší.Vše je na úvaze kočího.

Re: Re: Re: humpolec

(petra, 13. 10. 2017 10:14)

hranice 5 let v těžkém tahu je jen v samostané soutěži v těžkém tahu( finále v Pardubicích) v kombinované soutěži je přístupná i pro koně od 3 let a jen na uvážení kočího na jaké váze bude končit

Re: Re: Re: humpolec

(Petra, 16. 10. 2017 10:56)

Však ona klisna šla v jedničkách. Mě přijde zvláštní, že kůň v samostatné soutěži TT může soutěžit až od 5 let a v kombinaci je to jedno. Nebylo by rozumnější vše nějak sjednotit s ohledem na koně?

Re: Re: Re: Re: humpolec

(Natalie, 17. 10. 2017 20:01)

Tuto připomínku by bylo vhodné zaslat na email vedoucí svazu aby se při schůzce kde se řeší pravidla mohlo toto projednat.

Re: Re: Re: Re: humpolec

(David J., 17. 10. 2017 21:20)

V kombinovaných soutěžích stačí pro splnění kvalifikace utáhnout v těžkém tahu 900 kg, takže tzv. na doraz, tedy do úplného rozhodnutí kůň tahá pouze jednou za rok a to na MČR. Kdežto v TT v Pardubicích, se tahá na doraz i v kvalifikacích, proto ten rozdíl že až v 5 letech.

Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(Petra, 19. 10. 2017 8:08)

Petře, to, že kůň tahá na doraz jen jednou za rok by mělo být naopak dalším důvodem, proč stanovit jednotnou hranici na těch 5 letech. Nepřijde mi vhodné nechat tahat mladé koně, prakticky již 3leté, tak vysokou hmotnost vzhledem k faktu, že slezský norik například dospívá až kolem 5. či 6. roku.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(David J., 19. 10. 2017 21:24)

A v lese nebo na poli to za něj udělá kdo do těch 6 let? To že tam jednou za rok něco potáhne na což je pečlivě připravovaná a i její kondice a výživový stav tomu výkonu odpovídal, to vám vadí, ale skákat mu po hřbetě v sedle to nikomu nevadí že nemá 6 let. Tak asi slezany zabalíme celofánem aby se na ně neprášilo a necháme je do šesti let stát v maštali... lidi uvažujte hlavou...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(Míra, 22. 10. 2017 17:17)

On totiž SN nebyl "dělaný" na práci, ale na dotace. Až skončí dotace, skončí i SN a celý ten humbuk kolem něj. Zůstanou staří dobří Norici.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(trotl, 23. 10. 2017 13:07)

Míro, věřte a víra vaše vás spasí :-D
Že by práci v lese na většině Moravy udělali místo SN norici? Aby se toho ještě nějací dožili... V těch soutěžích je vidět, jak to komu jde... i bez dotací to měnit nikdo nebude. Není proč.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(Míra, 23. 10. 2017 16:03)

Jasně, že věřím, přestanou nám (norikům) krást hřebce a pak se uvidí. Nic proti slušným chovatelům, kočím a lidem co mají rádi koně nemám. Ale tohle se stát nemělo.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(Míra, 23. 10. 2017 16:42)

To pro mne není ospravedlňující, že se v tom může pokračovat bez zjednání nápravy. Navíc nesouhlas s "půjčováním" hřebců SN pro N je do nebe volající. Kdo za to může nebo nemůže už je dneska jedno. Jak k tomu ale přijdou chovatelé noriků, kteří noriky chovali a chtěli mít 100% genů, a najednou jim od hříběte přijde PP s tím, že předek , který byl norik a nyní je SN. Tím se změní podíl genů. Může se začít znova, ale u koní na to jeden lidský život nestačí. Vím, že pravda se špatně poslouchá, ale je to tak.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(Míra, 23. 10. 2017 19:26)

Ano, ale od toho je právě ta chovatelská práce, aby se právě ti špatní koně do chovu nedostali-selekcí. No a tohle právě bylo přetrženo-zůstalo v PK N málo hřebců. Kdo má peníze dovézt norika z Rakouska? Já ne.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(trotl, 23. 10. 2017 16:29)

Není co krást. A to, co se stalo, lze vyčítat leda garnituře tehdejších RPK, z nichž hlavní postavy už nejsou mezi námi. A vysvětlení, proč se za SN do GZ bojovalo a za norika v tomtéž ne, si vzaly s sebou... Kdyby RPK N nenechala "přejmenování plemene" hřebců projít, nebylo by. Takže toto by si norici měli vyřešit mezi sebou a ne to dokola vytahovat na talíř těm, co u toho ani nebyli.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: humpolec

(trotl, 23. 10. 2017 19:11)

Míro, kde je pravda, neví nikdo. Všechno toto jsou jen naše názory. Chci - li mít 100% norika, koupím rakouského. Tady se toho nikdy nedosáhne. Dobrého koně dělají hlavně dobří rodiče - % genů s tím až tak nesouvisí. Věřím, že i mezi 100% rakouskýma norikama jsou kripli a netahavci, tak jako jsou ve všech plemenech. Ale tak každý máme svoje priority..


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44

následující »