Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

hřebec Slezský norik s PP

(Sikorová, 31. 5. 2016 7:28)

Dobré ráno, chtěla bych Vás poprosit o radu. Máme doma papírového hřebce plemene Slezský norik, má překrásný exteriér, je možné ho někde zařadit do plemenitby jako chovného hřebce? Manžel si ho původně koupil pro práci v lese,ale co jsme začli stavět dům, nebyl na něj čas . Děuji za přečtení a odpověď, s úctou Sikorová ze Slezska :)

Re: hřebec Slezský norik s PP

(Sikorová, 31. 5. 2016 7:30)

kontakt na mě 737319825

Re: hřebec Slezský norik s PP

(Míša, 1. 6. 2016 7:43)

Plemenní hřebci se zařazují do plemenitby po absolvování 60ti denního testu ve 2,5 ( většina ) až 3,5 let u SN a N. Lze zařadit hřebce i na vyjímku ( samozřejmě po akceptování PRK SN) - jako záchranu linie. Pokud si myslíte že takového doma máte kontaktujte je.
Jen exteriér není u plemenného hřebce potřebný.

Členství

(Lenka, 17. 4. 2016 22:34)

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jaké jsou pozitiva členství ve svazu. Jsem majitelkou noričky.

Re: Členství

(Míša, 20. 4. 2016 20:13)

Nižší poplatek za registraci čistokrevného hříběte, jednou ročně shrnutí ve Zpravodaji, časopis Koně, co 2 měsíce

Re: Re: Členství

(Milan, 21. 4. 2016 6:55)

Vážená paní Míšo,myslím si,že jste si špatně přečetla dotaz p.Lenky.Vše co Vy zde odpovídáte jsou pozitiva členství v ASCHK a ne ve svazu.Já chovám též chl. koně a jsem členem jen regionálního svazu a ani jednoho tzv. "odborného svazu " tj.ani SCHČMBK a SCHCHK a mám též tato pozitiva.Jediné pozitivum vidím,že jako nečlen jsem ušetřil 300,-Kč za členský příspěvek.Prosím Vás,aby jste pro příště informovali lidi pravdivě.Děkuji.

Re: Re: Re: Členství

(Martina, 21. 4. 2016 10:09)

Dobrý den,
vzhledem k tomu, že Svaz je součástí ASCHK, které je uznané chovatelské sdružení, výhody spojené s praktickým chovem (zápis hříbat, svody a pod...) plynou zejména z tohoto členství. Členové Svazu mají možnost ovlivňovat chov daného plemene jako takový, tedy z koncepčního hlediska navrhovat předsednictvu a radě PK jak plemeno dále rozvíjet. To, že většina chovatelů této možnosti nevyužívá, je na další diskuzi. Jsme dobrovolný spolek se společným zájmem. Konkrétní výhody (tedy např. finanční) u nás ale nehledejte.

Re: Re: Re: Re: Členství

(Honza M., 9. 5. 2016 16:48)

Myslím, že nikdo finanční výhody nečekal. Já bych spíše očekával, že tu budou rady z různých oblastí např.: zapřahání zemědělský strojů a správné použití, učení mladých koní, členové kteří jsou ochotni pomoci mladému nadšenci plnohodnotně svého koně využít, bazar starších strojů (člověk nemůže mít hned všechno nové a s něčím musí začít) atd. Jak vidím tak je to všude stejné lidé si hrají na to jak mají svůj zvířecí druh rádi a chtějí ho rozvíjet, ale skutečnost je taková, že si každý drží svá tajemství hlavně aby se do toho nehrnulo moc lidí a hlavně aby nechtěli začít chovat, protože to znamená, že by mohl někdo koupit zvíže od někoho jiného než ode mě.

Re: Re: Re: Re: Členství

(Honza M., 9. 5. 2016 16:48)

Myslím, že nikdo finanční výhody nečekal. Já bych spíše očekával, že tu budou rady z různých oblastí např.: zapřahání zemědělský strojů a správné použití, učení mladých koní, členové kteří jsou ochotni pomoci mladému nadšenci plnohodnotně svého koně využít, bazar starších strojů (člověk nemůže mít hned všechno nové a s něčím musí začít) atd. Jak vidím tak je to všude stejné lidé si hrají na to jak mají svůj zvířecí druh rádi a chtějí ho rozvíjet, ale skutečnost je taková, že si každý drží svá tajemství hlavně aby se do toho nehrnulo moc lidí a hlavně aby nechtěli začít chovat, protože to znamená, že by mohl někdo koupit zvíže od někoho jiného než ode mě.

Re: Re: Re: Re: Re: Členství

(Martina, 10. 5. 2016 15:24)

Vážený pane Honzo,
tyto připomínky a podněty jsou jistě velmi zajímavé, ale týkají se spíše obsahu internetových stránek, myslím, že mnoho chovatelů ocení, pokud se tohoto úkolu zhostíte, ráda Vám pomohu se získáváním informací. Myslím, že řada z těchto informací je dohledatelná na facebookových profilech, kde se schází i zkušení chovatelé s těmi začínajícími. Fungující web je jedním z důkazů, že se snažíme informace netutlat, ale právě naopak.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství

(Honza M., 10. 5. 2016 17:17)

Rád bych se něčeho takového účastnil, ale jsem právě ten začátečník. Facebook nemám, ale pokud je pravda, že tam jsou informace jaké hledám, určitě si ho zřídím. Pochopte mě, pokud jakýkoliv svaz prezentuje, že jeho hlavním úkolem je udržení a rozšíření předmětu jeho zájmu je potřeba hlavně oslovovat ty, kteří o tom ,,nemají ani páru" a snaží se dané problematice porozumět. Další věc pokud přijdu na nějaké internetové stránky a jejich prostřednictvím se tam hádají členové nevypadá to příliš dobře. S pozdravem Honza M.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství

(Honza M., 10. 5. 2016 17:19)

Rád bych se něčeho takového účastnil, ale jsem právě ten začátečník. Facebook nemám, ale pokud je pravda, že tam jsou informace jaké hledám, určitě si ho zřídím. Pochopte mě, pokud jakýkoliv svaz prezentuje, že jeho hlavním úkolem je udržení a rozšíření předmětu jeho zájmu je potřeba hlavně oslovovat ty, kteří o tom ,,nemají ani páru" a snaží se dané problematice porozumět. Další věc pokud přijdu na nějaké internetové stránky a jejich prostřednictvím se tam hádají členové nevypadá to příliš dobře. S pozdravem Honza M.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství

(Míša, 10. 5. 2016 17:53)

Z mého pohledu jen "naříkáte" že něco chybí.. Když něco, někoho potřebuji, snažím se ho najít.
Svaz si myslím tady není od toho, aby především hledal lidi, co o koních ( jak píšete ) nemají páru ale chtěli by se vzdělávat. Sami si musí najít cestu k nám, pokud chtějí. Myslím si, že lidé od chladnokrevníku jsou většinou ochotni poradit začátečníkům - pokud samozřejmě nemají nereálné představy a cíle. Stačí se zeptat, nebo se podívat do našich členů a zjistit který bydlí nejblíže vám a zkontaktovat ho.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství

(Honza M., 10. 5. 2016 20:19)

Jak myslíte. Není třeba hledat, ale zaujmout. Vidím, že je to opravdu všude stejné. Nevadí mějte se krásně a děkuji za odpovědi.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství

(Martina, 10. 5. 2016 21:09)

Dobry vecer. Zajem je bohuzel to s cim se potykame od doby naseho snazeni. Uprimne to co mate na mysli je v prvni rade prace pro profesionalni vedeni a marketing. To bohuzel nemame. Rada chovatelu se o deni nezajima, a Svaz bohuzel neni v podvedomi ani na nejvyssich mistech, kde donedavna figurovali ve jmenu chladnokrevniku zejmena cinovnici ASCHK. A dale manzele Svobodovi, kteri jako jedini ze vsech chovetelu tomuto systemu alespon castecne kontrovali zejmena z hlediska praxe. V soucasnosti jsou jednani otevrenejsi, ale ceka nas dlouha cesta k ziskani pevne pozice. Proto zde v tuto chvili neni prostor pro zaucovani zacinajicich chovetelu. Ale jiste je to velmi zajimavy namet napr. pro seminare o priprave koni k vykonnostnim zkouskam a podobne. Ostatne podobna osveta je vic nez potrebna soude dle urovne nekterych predvedeni napr. pri VZ klisen... Myslim ze Rady plemennych knih budou rady spolupracovat a Svaz jako takovy muze mit zejmena zastitovaci roli. Pane Honzo nelamejte nad nami prosim hul, budte aktivnim i kdyz zacinajicim chovatelem, spolecne se muzeme posunout dal. Diky.

Svaz pro 3 plemena

(Josef, 9. 4. 2016 14:39)

Milá paní Svobodová myslím že vaše argumenty v souvislosti setrvávat N,SN,ČMB je víc než uzavřená pokud si dobře vzpomínám vaše ruka byla zvednuta jako souhlas se zachováním současného stavu.

Re: Svaz pro 3 plemena

(jindriska, 9. 4. 2016 22:39)

Vážený Josefe,
podívejte se na datum (11.3.), kdy jsem svoje dotazy vyvěsila, bylo to před valnou hromadou svazu a byly směrovány k vám ostatním, zajímá mne skutečné přesvědčení chovatelů, nebo je to jen často plkání do větru? ...protože poslouchám kdo a co říká a jak to vypadá ve skutcích.
Na začátku VH byl ohlášen pan Anderle a pan Holčapek, že dorazí za belgiky, a také se řešilo setrvání stavu a pro TO jsem řekla ANO. Máte pravdu.
Dotyční pánové v průběhu VH nedorazili, nikdo neřekl či nevěděl Proč? a v průběhu VH se už vlastně jednalo o slezských noricích a noricích. A to ještě tak, že už spolu nebudou chtít nic mít. Aha?! dne 20.3.
Z celé VH jsem získala jistotu, že nejde doopravdy o "společný provaz". Nejde ani o vyslyšení členů, kteří tvoří členskou základnu a makají doložitelně pro VŠECHNA tři plemena ...
A v tom mám pravdu zase já.
Schází koncepce - tedy kam a jak dál ve výhledu minimálně jednoho generačního intervalu.
Schází respektované a funkční řády PK plemen.
Schází respektované a funkční metodiky.
Atd. Není toho řešení pospolu nějak příliš??
Bylo by efektivnější hledět si dobrého vývoje konkrétního, v Evropě máločetného, plemene, nebo ne? Vezmete zodpovědnost za zamítnutí této myšlenky??

Re: Re: Svaz pro 3 plemena

(Milan, 14. 4. 2016 17:11)

Vážená p.Svobodová,myslím si že Vaše koncepce ohledně svazu padla na VH.Nevím zda si někdo uvědomil a zamyslel se nad názvem svazu.Novým názvem svaz ztratil statut "odborný",každý svaz má ve svém názvu uvedeno jaké plemeno zastupuje i jaké chovatele.Chladnokrevní koně nejsou přece jen 3 plemena (fríský,polský chladnokrevník a další).Souhlasím s Vámi,že když už tak má mít každé plemeno svůj svaz.Neeksistuje svaz chovatelů teplokrevných koní nebo plnokrevných koní.Neví sice k čemu by tyto svazy měly být,když si nevedou sami plemenou knihu a rozhoduje za chovatele daného plemena někdo jiný viz. SCHČMBK.Další je to jaký je rozdíl mezi tím zda jsem ve svazu nebo nejsem ?Myslím si že Vaše názory,že neexistují ŘPK a metodiky jsou zcela zcestné,ty už existují několik let,ale bohužel tím,že se do chovu cpou lidi,kteří tyto koně nechovají a jen onich čtou tak se v nich něco stále upravuje a já si myslím,že hlavně k neprospěchu chovatelů.Velmi mě zarazil poslední zápis z RPK a to hlavně to že o zařazení do GZ a tudíž do chovu bude rozhodovat jaký-si koordinátor,myslím si že tímto koordinátorem v současné době je Ing.Kosová,opět nechovatelka.Ale doufám,že k tomuto nedojde (kdo ji do této funkce dosadil ?).Dále mě velmi překvapuje jak se dnes stavíme k chl. koním.Když v r.2013 v časopise Jezdectví psal p.Malát,že ubývá význam těchto koní,jako pracovních a stávají se z nich pomalu hobby koně tak jste o něm napsala,že zaspal dobu a dala nepřímo najevo,že tomu p Malát nerozumí.Dnes jsem se dočetl.že v Pardubicích budou letos chl.koně skákat dokonce parkur a vše se točí jen kolem hobby závodů a o tom kolik koní a lidí pracuje vlese se nikdo ani nezmíní.Velmi by mě zajímal dnešní pohled starých chovatelů na celý dění kolem chl. koní a to např.p.Maláta,pRočeně a jiných.Myslím si,že je škoda těchto lidí já je osobně znám a myslím si,že je jich škoda,že se již nijak neangažují,ale asi mají své důvody.Na závěr bych Vám chtěl p.Svobodová popřát hodně chovatelských ůspěchů a též bych Vás chtěl upozornit,že tento článek není veden vůči Vám,ale je na zamyšlení ppro všechny ostatní chovatele.

Re: Re: Re: Svaz pro 3 plemena

(Martina Kosová, 24. 4. 2016 1:36)

Vážený pane Milane,
ráda bych upřesnila, že statut "národní koordinátor pro genetické zdroje zvířat" je funkce, která je dána mezinárodními dohodami a v současné době (a od začátku trvání Národního programu GZ) je jmenována ministerstvem zemědělství paní ing. Mátlová z Výzkumného ústavu živočišné výroby, který je koordinačním střediskem pro GZ. Mimořádné zařazení zvířat do chovu a GZ vychází z novely plemenářského zákona.

Členství

(Lenka, 17. 4. 2016 22:31)

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jaké jsou pozitiva členství ve svazu. Jsem majitelkou noričky.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35

následující »