Jdi na obsah Jdi na menu
 

Diskuze

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 13:09)

Plemenný hřebec je víc, protože dá mnoho práce, času jeho uchovnění (na x nevybraných hřebečků, co neprojdou živíte 1 - snad v budoucnu vybraného). Sama znáte. Kdežto do chovu klisna projde každá, co udělá míry. Samozřejmě s původem. Samozřejmě se zkouškama, pokud jde o HPK a GZ.
Ceny ničeho z uvedeného výš neřeším - ty určuje trh a potřeba nebo nutnost majitele/chovatele nabízené prodat. Cokoliv z toho. Málokdo dostane to, co by si přál a koho ten stav příliš netěší, nechová anebo neprodá, nechá si pro sebe.

Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 13:27)

Nevím, co myslíte tímto:
"Lindo, oč je víc hřebec a navíc ze současné české nabídky???? Kdy je zavedeno podbízení se nízkou připouštěcí cenou paušálně? Nedalo by se to vyřešit jinak? "
S nabídkou problém nemám - kdo chce si hřebce vybere, kdo ne, nepouští. Nízká cena připouštění - si nastavuje majitel, stejně tak, co pustí ( jaká reklama bude jeho hřebci chodit po světě). Zvýšit hromadně cenu připouštění znamená jen další zmenšení už tak malé uzavřené populace ( bavíme - li se o společném - SN), protože se bude pouštět ještě míň. Nevím jak - nebo co v tom řešit, se stávajícím stavem problém nemám.

Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 13:37)

Je totiž úplně jedno, co si o ceně 80 tis. za 8 letou kobylu myslíme vy nebo já nebo kdokoliv jiný, kdo ji nekoupí. Stejně jako co si myslíme o cenách jiných prodávaných koní. Význam pro prodávajícího má pouze ten, kdo přijde a zaplatí mu to, co chce. Všecko ostatní jsou jen řeči.

Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(Jindriska, 13. 12. 2014 14:08)

Přijímám váš názor(-ry).

Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 14:08)

A co se týče výkupu hřebečků, asi ani netřeba komentovat spolu tak pěkně související 2 věty - citace ze zápisu:

p. Ptáček – malý špatný výběr hříbat, špatný stav hříbat, není z čeho vybírat
p. Ptáček – vysoké náklady na odchovnu, nízká dotace, cena výkupu cca 8-12 tis

To se pak opravdu nelze divit těm, co uvažují nad přechodem k chovu masných krav, pač dotace na masné tele je nemalá a to tele nemusí umět vůbec nic z toho, co slušně odchované hříbě ( + odčervení, očkování, označení, korektury), a odbyt, pokud je narostlé, je vždy jistý. Nikdo nepitvá exteriér, temperament, povahu, ochotu spolupracovat s člověkem. Třeba za pár let už to bude s hřebečky jen na darování?

Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 14:22)

Jindřiško - a aniž bych do toho chtěla dál rýpat - tady na tom přesně je vidět profi x hobby uvažování.
Hřebčinec nabídne za hřebečka málo, protože se to nevyplácí a odchovna je drahá - a to jsou odchovny dotovány státem.
Soukromník to neřeší, dá tržní cenu, hřebečka vychová podle svého nejlepšího vědomí a s vědomí a předvede ( bez dotace odchovu) na předvýběr, jako hřebčinec. Většinou, pokud ho koupí jako hříbě i zaplatí více, než hřebčinec. A nenatahuje ruku na zdotování odchovu od státu...

Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(Míra, 13. 12. 2014 16:47)

Dotace zrušit komplet a bude pokoj.Alespoň se ukáže, kdo je zlatokop a kdo je skutečný chovatel.

Re: Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(linda, 13. 12. 2014 18:15)

Přesně, Míro, moje řeč. I zemědělské - unijní, komplet plošně. Bohužel k tomu nikdy nedojde. Až kdyby byly všechny na nule, teprv pak je to o rovných podmínkách. Ale toho my se nedožijem.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koně na Šumavě

(Míra, 13. 12. 2014 18:56)

Já si Lindo myslím, že dožijem, ne že bych tady chtěl strašit do 100, ale když není na zdravotnictví apod. a za dotace se kupují teréňáčky, čtyřkolky...toho si brzy někdo všimne a bude šlus.A jak je to obecně v ČR s čerpáním dotací, není žádné tajemství.

Objektivně/subjektivně

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:11)

...chci sdělit, že sl. Klucká má u mne "klobouk dolů" za rachotu v zaměstnání kolem hajter (a ty umějí vyčerpat), za organizaci a to moc dobrou kolem předvýběrů, ZVV, testace na odchovně (včetně tiskovin) a ještě za vedení administrace webu, včetně vkládání fotek. Každý, kdo jsme kdy dostal důvěru za vedení čehokoliv, víme své, třeba i za vedení rodiny.
Sl. Klucká: já věřím vaší omluvě a vysvětlení nedostatků.


(....tak a nemusím víc psát na stránky časopisu:-). )

Re: Objektivně/subjektivně

(linda, 13. 12. 2014 6:10)

Zaměstnanost velmi dobře chápu. Co nechápu je, že pokud od srpna členka nového vedení žádá o heslo k přístupu na stránky, aby mohla vkládat aktuální informace a není možné, aby ho ani přes urgence dostala dřív než v prosinci - a vlastně se něco hne až přes ten cirkus tady - také mně napadá to stejné: Komu to slouží?? Zaměstnaný nestíhající člověk tvořící svazové stránky by měl být přece rád, pokud se mu v tomto nabízí pomoc - ubude mu totiž práce.

Re: Objektivně/subjektivně

(Míša, 13. 12. 2014 8:18)

Nikdo správkyni webu neuráží, nebo nepodceňuje - sami víme že web měl své dobré období a i své mrtvé období, ale když jí dobrovolně nabízím spolupráci tak nevidím jediný problém. Z jejich strany mi problém taky nebyl sdělen, ale bohužel nebýt této veřejné diskuze, bylo by to asi tutláno pořád do další schůze..

Re: Re: Objektivně/subjektivně

(Jindriska, 13. 12. 2014 10:36)

Konec dobrý - všechno dobré.
A tady je vidět, že občas se musí vyrobit pořádný humbuk (já tomu říkám "kopnout do bedny, aby se někam hnula"), aby se opravdu věci daly do pohybu. Málokdo to ustojí. A vám, Míšo, můžeme poděkovat za to, že jste věci dotáhla do konce a sl. Klucké za to, že vedla stránky i v době, kdy to nikdo nechtěl plnit a řešit. Proto věřím její omluvě. (Jen chápu, že někdy tvůrce má jistou představu a než ji "pustí" do světa, kde by ji ostatní mohli zmrvit, a to doslovně, tak ji chvíli brání před ostatními. Mám to za sebou v našem spolku. O to víc a lépe to pak funguje, když je nastaven nějaký link. Myslím, že - bez emocí - se mnou ženy budete souhlasit.)

Prosba o doplnění rubriky

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:58)

Aktualizuji svoji žádost, která neuvěřitelně předběhla čas. když tady čtu v diskuzi příspěvky "plačící" nad nedostatkem informací!
Pouze ten, kdo se o to zajímá, ostatní to nečtěte dál, můžete to najít v historii diskuze :-).

(JiSv, 20. 3. 2014 0:31)
Mezi oblíbené odkazy můžete vložit odkaz na www.centrum-slezsky-norik.cz,
který má dobré informace a rozhodně není proti obsahu těchto stránek. Je můj oblíbený. Jeho přidání přispěje ke komunikaci a informovanosti mezi chovateli a majiteli.

Ad Zápis ze dne 13.11.2014

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:47)

Velmi, velmi oceňuji!

Cituji: "MVDr. Horník navrhuje snížení počtu akcí, MČR musí mít pevná závazná pravidla a soutěž musí být výrazně náročnější. Dle doporučil vyzdvihovat a vyhodnocovat koně českých plemen v soutěžích ..."

Náročností možná dojdeme k metodice odmítaných ZV II. stupně, ze kterých se sbírají výstupy (o dospělých jedincích), o kterých se zmiňuje také sl. Voráčková v konci zápisu při sestavení osnovy pro chovatelskou ročenku. Při ZV II.st. se u dospělého jedince znovu měří základní tělesné míry a zapisují k výsledkům soutěže/zkoušek.

A česká plemena v soutěžích? No konečně! Už jsem nevěděla, kde všude to mám jako bývalý nečlen psát, že svaz dělá zadarmo reklamu cizím koním mimo plemenné knihy tuto vedené! Za poplatky členů svazu nebo a.s.CHK....

Míša: Chovatelé chtějí informace

(Jindriska, 12. 12. 2014 23:23)

Ano, jistě. Žádala jsem vloni písemně konkrétní jména nového vedení svazu o umožnění účasti na svazové(ých) schůzích, aby bylo chovatelům jasné, co mají na mysli Jindriska a spol. a aby nebylo nutné z neznalosti podnikat petiční akce, které jsou střílením do vlastních chovatelských řad.

Dmýchání ohně mezi členy alias chovateli může sloužit někomu nenápadnému v úkrytu.

Dotaz na správce webu - informace

(linda, 8. 12. 2014 9:24)

Dobrý den, je nějaký důvod, proč se na webu neobjevují zápisy ze schůzí předsednictva a zápisy z jednání RPK? U jiných svazů je běžné, že chovatele informují a o aktuálním dění v plemeni.
Poslední zápis z předsednictva je z 8.5., z jednání RPK vůbec žádný. Jistě by tyto informace zajímaly i ostatní chovatele.Děkuji za odpověď.

Re: Dotaz na správce webu - informace

(Míra, 9. 12. 2014 10:22)

...no tady se asi nedočkáme.Připadá mně to tak, že funkcionáři si žijí ve svém světě a my jsme jim šumák.

Re: Re: Dotaz na správce webu - informace

(linda, 9. 12. 2014 10:42)

... že bychom si jako platící členové svazu tyhle informace nezasloužili?

Re: Re: Re: Dotaz na správce webu - informace

(Míra, 9. 12. 2014 11:18)

Asi budeme muset klást dotazy přímo kompetentním no a snad pod "tíhou" dotazů to raději uveřejní zde,než aby museli odpovídat jednotlivcům.Jinak nevím.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44

následující »